0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان مازندران با تأکید بر نقش ورزش و تفریحات سالم
نویسندگان :
فهیمه رضائی
1
مهدی جعفری
2
1- فرهنگیان
2- سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
اوقات فراغت، ورزش، تفریحات سالم، دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلمان
چکیده :
از جمله مفاهیم نوینی که معنی واقعی خود را با پیدایش انواع تکنولوژی و صنعتی شدن جوامع در زندگی مردم پیدا نموده است، اوقات فراغت و نحوه گذران آن است. ورزشهای تفریحی با فعالیتهای مرتبط با اوقات فراغت از مناسبترین و ضروریترین گونههای گذران اوقات فراغت در عصر حاضر است. از این رو این پژوهش به بررسی نحوه گذران اوقات فراغت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان مازندران با تأکید بر فعالیتهای بدنی پرداخت. روش تحقیق از نوع توصیفی بود. جامعه آماری را کلیه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان مازندران که 700 نفر بودند، تشکیل دادند. حجم نمونه با یک مطالعه مقدماتی و با استفاده از جدول مورگان 248 نفر در نظر گرفته شد که به روش تصادفی انتخاب گردید. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه اوقات فراغت محقق ساخته بود که پایایی آن با استفاده از روش ضریب آلفای کرونباخ842/0 به دست آمد. امور شخصی و خانوادگی با میانگین 43/4 اولویت اول، امور فرهنگی و اجتماعی با میانگین 67/3 اولویت دوم، امور ورزشی با میانگین 21/3 اولویت سوم و فعالیتهای پژوهشی با میانگین 38/1 اولویت چهارم افراد برای گذراندن اوقات فراغت در سطح 05/0 α«به دست آمد. اعتقاد به مفید بودن ورزش با میانگین 02/4 مهمترینترین انگیزه پرداختن به فعالیتهای بدنی در اوقات فراغت بود. نبود امکانات لازم برای ورزش نیز بعنوان مهم ترین مانع پرداختن جمعیت نمونه به فعالیت های ورزشی شناخته شده و نیز توسعهمراکز و باشگاههای ورزشی جزو بیشترین انتظارات آنان بوده است، لذا باید شرایط و امکانات مناسب را فراهم نموده و برای ترویج و توسعه امر ورزش و هم چنین شیوههای انجام ورزشهای فراغتی ، برنامه ریزی جدی و کارهای فرهنگی خاصی صورت گیرد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
عوامل موثر در سیستم مدیریت دانش
زهرا گنجعلی
Enhancing Professional Development through Reflective Teaching Practices Among EFL Teachers
Zahraossadat Mirsanjari
تاثیر متغیر سن به عنوان مولفه ای هویتی بر فرایند یادگیری زبان خارجی
سید بهنام علوی مقدم - رضا خیرآبادی
امنیت شبکه SDN
مرضیه خدادوستان - علیرضا خزاعی
دگرگونی های معنی واژۀ «bibliographer» در گذر زمان
فاطمهزهرا توانچه - سیدجواد مرتضایی - مرضیه آباد
تاثیر هوشمند سازی مدارس بر یادگیری دانش آموزان
زهرا محمدپور - رضا عطایی
رابطه مدیریت کلاس درس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم مدارس ابتدایی شهرستان چالوس در سال 1403
فریبا دانشور - خدیجه زال نژاد - فاطمه اسدی فرد
روش های مختلف مدیریت استرس جهت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
سمانه امیری - فوزیه کاکولاریمی - سمیه امیری - سیده محترم محسنی - نجمه رجبی بیجاربنه
بررسی رابطه هوش هیجانی با فراشناخت معلمان تربت بدنی استان خوزستان
شهین باقری - رستم کریمی ورناصری
اثربخشی قصه درمانی بر عزت نفس دانش آموزان دوره اول ابتدایی
اسماعیل صادق نژاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0