0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
طراحی آموزشی مطالعات اجتماعی پایه های سوم و چهارم ابتدایی در مدارس چندپایه
نویسندگان :
مریم دیوسالار
1
سیده بتول حسینی
2
1- آموزگار رسمی آموزش و پرورش شهرستان بابلسر
2- دانشگاه فرهنگیان مرکز بیتالهدی آمل
کلمات کلیدی :
چندپایه، طرح درس، مطالعات اجتماعی.
چکیده :
با توجه به اهمیت دوره ابتدایی، در بعضی از مناطق کشور و به دلایل مختلف، مدارس چندپایه تشکیل شده است. اصلاح و بهبود آموزش در کلاس های چندپایه می تواند نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات آموزشی کل نظام تعلیم و تربیت ایفا کند. بنابراین نیاز است که گام هایی در این راستا برداشته شود؛ یکی از این گام ها طراحی آموزشی مناسب برای این گونه کلاس ها است. محقق در این مقاله به طراحی یک نمونه طرح آموزشی با روش گروهی و با هدف مشترک؛ در درس مطالعات اجتماعی در پایه های سوم و چهارم ابتدایی در مبحث جهت های جغرافیایی اصلی و فرعی و با روش گروهی پرداخته تا با افزایش دادن اطلاعات به روز به معلمان، تاثیرگذارترین عضو در کلاس، به عنوان محقق، سهمی ناچیز در جهت پیشرفت جامعه آموزشی داشته باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثرگذاری موقعیت اقتصادی خانواده بر تحصیل دانش آموزان در مقطع ابتدایی شهرستان آمل
امیر محمد حسینی - محمد رضا عبداله انگرودی
تفکر انتقادی معلمان در تدریس کتابهای درسی
محمد اسماعیلی - میترا یوسفی
تبیین خلاقیت، نوآوری و شکوفایی درنظام تعلیم و تربیت
منصوره اسدی - کلثوم هرسیج ثانی
رابطه اعتماد به نفس با موفقیت تحصیلی دانش آموزان
فاطمه صادقی ارمی
بررسی پاسخهای تصادفی به آزمونهای چند گزینهای
محمود داورزنی - محمد شایان نظامی
بررسی عوامل انسانی در مدیریت ریسک امنیتی نرم افزار
شکوفا مستوفی - عطاالله رفیعی باجی گوابر - مشکسا مستوفی - خاطره مستوفی
بررسی و شناخت مهمترین روش های ارزشیابی معلمان و نظام آموزشی
مرجان معصومی فرد - هدایت تازش
بهینهسازی مصرف انرژی در شبکههای حسگر بیسیم با بهرهگیری از الگوریتمهای یادگیری ماشین
رضا انتظاری نجف آبادی - مرتضی غضنفری - پویان صالحی
کاربرد روش های نوین تدریس در حل مشکلات یادگیری جدول سودوکو
امیر پوراحمدعلی - فاطمه رضازاده
تفاوت میان آموزش ویژگى هاى عام و خاص فرهنگى در یادگیرى زبان هاى خارجى
الهام احمدی لاجیمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0