0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی و شناخت مهمترین روش های ارزشیابی معلمان و نظام آموزشی
نویسندگان :
مرجان معصومی فرد
1
هدایت تازش
2
1- دانشگاه پیام نور
2- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
روش های ارزشیابی،معلمان،نظام ارزشیابی
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی و شناخت مهمترین روش های ارزشیابی معلمان و نظام آموزشی است. روش پژوهش تحلیلی- استنتاجی است. حوزه پژوهش شامل کلیه منابع و اسناد پیرامون ارزشیابی معلمان از سال 1400تا 1402 می باشد. یافته های پژوهش نشان داد، ابعاد ارزشیابی معلمان در چهار بعد: استراتژی ها و رفتارهای کلاسی، برنامه ریزی و آماده سازی، ارزیابی تدریس و تشریک مساعی با همکاران و حرفه ای بودن است. پیشنهادات محقق در این امر این است که هر چه بیشتر معلمان در هر دوره ای از آموزشی که مشغول به امر تدریس هستند متکی به یک روش تدریس سنتی و تکراری که اذهان فراگیران را که نسبت به محتویات آموزشی که تدریس می شود بسته نگه می دارد نباشند و همواره در این زمینه از علم روز و الگوهای جدید تدریس بهره جویند. موفقیت هر معلمی در نظام آموزشی در درجه اول متکی به شیوه تدریس اوست و قصوره وی در این مورد فراگیران را در این نظام تبدیل به آدمک سازمانی که فقط دریافت کننده مجموعه ای از اطلاعات صرفاً ذهنی و بی کاربرد خواهدساخت که در عمل به هیچگونه نوآوری منجر نخواهد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش والدین و اولیا در مشارکت برنامه های آموزش و پرورش تلفیقی
زهرا رمضانی - فهمیه رمضانی
آموزش تفکر انتقادی بر قدردانی و سازگاری اجتماعی
خدیجه موسوی - پریسا نعمت زاده سوته - معصومه رضایی منش
لایه های فناوری اینترنت اشیاء و امنیت در سطوح مختلف آن
سمیه عسکرپور - منیره آل طه - زهرا محمدی گیسکی
رابطه بین آمادگی به اعتیاد با سخت رویی و سبک های هویت یابی در نوجوانان
فاطمه کشوری محبوب
آشکارسازی مکان خطا با استفاده از تئوری ماشین های بردار پشتیبان
سهیل رنجبر - حسن زارع
بررسی رابطه دانشآفرینی و کامیابی با نقش میانجی بهرهوری نیروی انسانی در کارکنان آتش نشانی قم
محمد جواد فلاح
ارزشیابی چند گامی زیست شناسی پایه یازدهم تجربی، مبحث ساختار کره چشم و ویژگی های آن
مریم تقوی
تجربه زیسته دختران نوجوان از پدیده رفاقت باهمجنس (موردمطالعه: دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان درمیان)
عباسعلی شکاردوست - فاطمه اکبری آواز
بررسی اثرات روش ها و فنون تدریس بر میزان یادگیری دانش آموزان مدارس با نیازهای ویژه شهرستان قائمشهر
جعفر عموزاده - معصومه حسن زاده - فاطمه سرادار - سیده کوثر حسینی - شبنم بهبودی
اثر مدیریت دانش بر نوآوری کارکنان: مطالعه موردی کتابخانههای عمومی شهر تبریز
نیر ترقیخواه دیلمقانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0