0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تفکر انتقادی معلمان در تدریس کتابهای درسی
نویسندگان :
محمد اسماعیلی
1
میترا یوسفی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی علیآباد کتول
2- دانشگاه آزاد اسلامی علیآباد کتول
کلمات کلیدی :
تفکر انتقادی،تدریس کتابهای درسی،معلمان،گرگان
چکیده :
هدف تحقیق حاضر بررسی تفکر انتقادی معلمان در تدریس کتابهای درسی می باشد. این تحقیق با روش توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش معلمان مدارس راهنمایی در شهرستان گرگان میباشد به تعداد 110 نفر) 99 نفر مرد و 21 نفر زن (که باتوجه به تعداد کم نمونه، نمونه برابر با جامعه انتخاب می شود. برای جمع آوری داده های تحقیق، از پرسشنامه های گرايش به تفكر انتقادي ريكتس (2003)، پرسشنامه سبک تدريس موسی پور (1998) استفاده شد. جهت تعیین روایی صوری و محتوایی، پرسشنامه ها به رویت 5 نفر از اساتید رشته روانشناسی رسید. جهت تجزيه و تحليل، از نرم افزار SPSS استفاده شده است. يافته هاي تحقیق نشان داد كه معلمان به سبک تدريس فعال بيش از سبک تدريس غيرفعال گرايش داشتند و در مجموع سطح تفكر انتقادي معلمان مطلوب بود و بين دو سبک تدريس فعال و غير فعال، گرايش به تفكر انتقادي معلم تنها با سبک تدريس فعال رابطه مثبت و معناداري وجود داشت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدل معادلات ساختاری تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان کتابخانههای عمومی شهر تبریز
نیر ترقیخواه دیلمقانی
رابطه عزت نفس و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اهواز
فریده ویسمرادی
تاثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مسئولیت اجتماعی سازمانی (مطالعه موردی : آموزش و پرورش شهرستان آمل)
حسین پیراهش - معصومه بناساز
شناسایی راهبرد های مؤثر برای طراحی آموزشی نارسا خوانی در دانش آموزان ابتدائی
فاطمه جعفرخانی - امیرحسین بنازاده - مهیا عباس زاده روگوشوئی
عوامل موثر در یک مطالعه اثربخش دانش آموزی
محمد کبودتبار فیروزجائی - منصوره براری چهره - زینب فتاحی فر
نقش شبیه سازی و بازی های آموزشی بر خلاقیت و یادگیری دانش آموزان
حسین احمدی
ارزیابی لرزه ای رفتار سکوهای ثابت دریایی جکت بر مبنای سطح عملکرد
پژمان محمدنیا جنید
خشونت و سوءاستفاده دانش آموزان و مقابله با نزاع های دانش آموزی
معصومه احمدی براورسان - خداداد بلوچ جبالبارزی
بررسی رابطه رسانه های دیداری شنیداری و نرم افزارهای آموزشی بر کیفیت تدریس - توسط معلمان ابتدایی شهرستان آمل
مریم فروتن نیاکی
معرفی یک شیوه جدید نمره دهی و ارزشیابی
فهیمه حقانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0