0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین خلاقیت، نوآوری و شکوفایی درنظام تعلیم و تربیت
نویسندگان :
منصوره اسدی
1
کلثوم هرسیج ثانی
2
1- دانشگاه محقق اردبیلی
2- دانشگاه مازندران
کلمات کلیدی :
نو آوری،کارآفرینی،خلاقیت
چکیده :
هدف ما در این مقاله شناخت شناسی خلاقیت و نوآوری نیست، بلکه هدف اصلی ما تبیین خلاقیت، نوآوری و شکوفایی در نظام تعلیم و تربیت به صورت جامع و فراگیر است که البته از شناخت شناسی خلاقیت و نوآوری نیز بهره مند خواهیم شد. معلم لازم است در تمامی دروس علاوه بر اینکه خودش اندیشه های جدید و بکری را ارائه می دهد پذیرای ایده های جدید دانش آموزان خود باشد و به اندیشه های آنان احترام بگذارد. هدف این است که کلاس را وادار کنیم تا خواهان بدست آوردن کتاب و مطالعه آن شوند. لازم است معلمان، دانش آموزان را به تفکر وتعمق عادت دهند تکیه صرف بر حافظه دانش آموزان و انتقال معلومات به آنها، قدرت آفرینندگی و ابتکار را در آنان ایجاد نمی کند. یکی از رسالتهای مهم آموزش ابتدایی ، برانگیختن حس کنجکاوی و نوجویی دانش آموزان نسبت به خویشتن، جهان هستی و جامعه است. معلم موفق باید آرامش ذهنی دانش آموزان را بر هم زند، در حقیقت «سیال سازی ذهن» دانش آموز یکی از وظایف معلمان اندیشمند است. در این مقاله تلاش شده است خلاقیت و نوآوری در نظام تعلیم و تربیت به اختصار تبیین شود تا شاید مسیر خلاقیت و نوآوری به درستی روشن گردیده و نهضت آن رشد یافته و بتواند پویایی خود را حفظ و تداوم بخشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهکارهای تربیتی و اصلاح رفتار دانش آموزان پرخاشگر در مدارس
سارا نظام پرست - نفیسه امین - زهرا امین - طاهره سادات حسینی رودبار
آموزش سطح اشکال هندسی ترکیبی با روش ایفای نقش به دانش آموزان پایه ششم
راضیه ابراهیمیان - فاطمه عشورنژاد - گیتی نقدی - نازله خیری - زهره اکبری
دیدگاه التقاطی روانشناسی انسان گرایانه با ادبیات پارسی
مریم توکلی - سیده زهرا حسینی
رابطه فرهنگ مدرسه با اشتیاق دانش آموزان پایه چهارم مدرسه نبی اکرم ۲ بهارستان ۲ سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ : مطالعه موردی
نسیم بیگ زاده احمدبیگلو - زهرا اسمی پور - مطهره صیف خانی
نقش الگویی والدین در تشویق فرزندان به نماز و روزه
حوا محمدی - زینب آریا
تاثیر اختلال بیش فعالی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی
ملیکا شهریاری - لیلا قلیان - آیناز یاری - زهرا ابراهیم زاده - فاطمه جلیلی
رابطه بین هوش اخلاقی با توانمندی روانشناختی معلمان مقطع ابتدایی منطقه مرند در سال تحصیلی 1401-1400
ابراهیم اکبری لیواری - معصومه اسماعیلی - فاطمه جهدی
تاثیر حمایت اجتماعی درک شده بر استفاده از آموزش مجازی با نقش میانجی تفاوت فردی درک شده
خدیجه ابراهیمی نیاک
تبیین مدل رگرسیونی همدلی شغلی و انگیزش ورزشی با نقش میانجی تسهیم دانش در معلمان تربیت بدنی استان خراسان جنوبی
فرشته میرزایی ده آبادی - الهام میرکاظمی - مهدی عسکری نیا
بررسی استفاده از فن آوری اطلاعات در تدریس به شیوه نوین
احسان برزگر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0