0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش روانشناسی بر رفتار و آموزش یادگیری کودکان
نویسندگان :
سیما محسن زاده کورائم
1
1- دانشگاه پیامنور واحد بینالملل
کلمات کلیدی :
آموزش،رفتار،روانشناسی،کودکان،یادگیری
چکیده :
این مقاله با مروری کوتاه بر نقش روان شناسی به خصوص روانشناسی کودک و ارتباط آن با رفتار و آموزش و یادگیری کودکان انجام شده است. در این مقاله با توجه به رشد روز افزون و وسعت تغییرات روشهای آموزشی، سعی در سازگار نمودن بستر یادگیری با تمامی جوانب نیازهای یادگیرنده ، در کانون توجه متخصصین آموزش شده است . روانشناسان کودک معتقدند شرایط کالبدی تاثیر انکارناپذیری بر رفتار و افکار کودک دارد، چرا که شرایط اطراف کودک به سبب ساختار خود میتواند تعاملات و در پی آن فرایند یادگیری را تقویت و یا تضعیف نماید. حال با عنایت به این موارد مولفههای کالبدی آموزش (بازی، محیط،دوستان و ...) و تاثیر آنها بر فرایندهای شناختی و رفتار اجتماعی کودکان معرفی میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی نقاشی درمانی گروهی بر هوش هیجانی دانش آموزان پسر
ماری محمدی
درس پژوهی - بهبود فرایند املاء نشانه های چند شکل و یک صدا در نشانه (ز،ذ،ض،ظ)
هاجر قربانپور - ابراهیم کرکبودی
تحلیل محتوای کتاب هندسه 3 دوازدهم ریاضی براساس روش ویلیام رومی ( از نظر فعال یا غیر فعال بودن)
فاطمه یوسف زاده درزی
تبیین ارتباط توانمندسازی و انگیزش شغلی با نقش میانجی تعلقخاطر کاری در معلمان تربیتبدنی شهر بیرجند
محمدعلی دادگر - امین امانی - مریم صحرانورد - عصمت صحرانورد
تحلیل تفاوت ها در عملکرد تحصیلی ریاضی دانش آموزان پایه ی چهارم بر اساس جنسیت در دبستان شهید قاسمی کیاکلا چالوس در سال تحصیلی 1402
سحر فردوسیان
چگونه توانستم لذت ریاضی را در دانش آموزانم بهبود بخشم؟
فاطمه محمدی ششکل - فهیمه قربانی - زهرا محمدی رودباری - سمیه مصطفوی - شهین حیدری
بررسی رابطه تسهیم دانش بر کیفیت گروه کاری با نقش میانجی انگیزش ورزشی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی
امین امانی - فاطمه مردانی - مریم صحرانورد - محمدعلی دادگر
بررسی مدیریت بحران آب و عوامل و پیامدهای آن در حوزه اقتصاد و محیط زیست
فاطمه سیر - زبیده برزگر بیزکی - ماندانا سیر
تقویت سرعت یادسپاری و یادآوری در بهبود روانخوانی دانش آموزان پایه اول ابتدایی (سال تحصیلی 1400-1399)
مرضیه نظری
A Critical Review of the Current Status of EFL Speaking Assessment in Junior High School Context in Iran; Dilemmas and Pedagogical Interventions
Seyyed morteza Hashemi toroujeni - Mohammad reza Ebrahimi - Mohammad Mehdi Mortazavi
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0