0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین ارتباط توانمندسازی و انگیزش شغلی با نقش میانجی تعلقخاطر کاری در معلمان تربیتبدنی شهر بیرجند
نویسندگان :
محمدعلی دادگر
1
امین امانی
2
مریم صحرانورد
3
عصمت صحرانورد
4
1- اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی
2- اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی
3- اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی
4- اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
کلمات کلیدی :
توانمندسازی،انگیزش شغلی،تعلقخاطر کاری
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر تبیین ارتباط توانمندسازی و انگیزش شغلی با نقش میانجی تعلقخاطر کاری در معلمان تربیتبدنی شهر بیرجند میباشد. روش تحقيق از نوع توصیفی- همبستگی میباشد و به شکل میدانی انجامشده است. جامعه آماري تحقیق شامل کلیه دبیران تربیتبدنی شهر بیرجند با تعداد 324 نفر میباشد که با مراجعه به جدول مورگان تعداد 181 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه توانمندسازی نیکرسون ایربای (۱۹۹۸)، پرسشنامه تعلقخاطر شافلی (2003) و پرسشنامه انگیزش شغلی هرزبرگ (1995) استفاده گردید. برای اطمینان از روایی پرسشنامهها، بعد از تدوین آنها از نظرات و راهنماییهای 10 تن از استادان صاحبنظر در علم مدیریت ورزش استفاده شد و نظرات آنها در پرسشنامه نهایی لحاظ گردید. پایایی پرسشنامهها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای تعلقخاطر کاری (92/0)، انگیزش شغلی (90/0) و توانمندسازی (88/0) به دست آمد. برای تجزیهوتحلیل نتایج دادهها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی ساده با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس.اس استفاده شد. نتایج تحقيق نشان داد که بین توانمندسازی و انگیزش شغلی و تعلق خاطر معلمان تربیتبدنی شهر بیرجند ارتباط معنادار مستقیم وجود دارد. در نتیجه با توانمندسازی معلمان تربیتبدنی میتوانیم شاهد ارتقای صلاحیتهای حرفهای و احساس ارزشمندبودن در کار باشیم که در نتیجه فرد نسبت به شغل خود انگیزش و تعلق خاطر بیشتری کسب خواهد کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فناوری ارتباطات و اطلاعاتICT ; تحول در شیوه تعامل معلم با دانش آموز و تقویت رویکرد های رایج تدریس
مرتضی گرزین نژاد
بررسی اجمالی از درس تربیت بدنی در مدارس، و چالشهای روبروی آن
فهیمه رضائی - احمد فقیه عبدالهی
نگاشت استرئوگرافیک و کاربردهای آموزشی آن در حسابان
مهناز خسروی رشتی
توجه به کیفیت تدریس ضرورتی اجتناب ناپذیر در قرن جدید
آمنه پراشی - پریسا زارع
چگونه توانستم مشکل پرخاشگری سهیل دانش آموز پایه پنجم را با ارائه راهکارهای اجتماعی کاهش دهم ؟
سمیه مصطفوی - محبوبه نصیری - فاطمه محمدی ششکل - شهین حیدری
تاثیر یادگیری مشارکتی بر افزایش راندمان تحصیلی دانش آموزان
فاطمه فیروزی - نجمه فیروزی - شیوا نظری
بررسی رابطه اخلاق حرفه ای و هوش فرهنگی با یادگیری استراتژیک(مورد مطالعه: معلمان مقطع ابتدائی شهرستان خواف)
حسین مومنی مهموئی - فائزه پیش بین
آموزگار متخصص
جیران حسین زاده ترشکوه - محمد جعفری پناه آهنگر
بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری با فرسودگی تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر بجنورد
نسرین آزغ - امین امانی - حمیده حسن زاده - نجمه عبدی ایرج
آموزش مجازی در دانشگاه ها و مدارس
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0