0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
درس پژوهی - بهبود فرایند املاء نشانه های چند شکل و یک صدا در نشانه (ز،ذ،ض،ظ)
نویسندگان :
هاجر قربانپور
1
ابراهیم کرکبودی
2
1- آزاد تنکابن
2- آزاد تنکابن
کلمات کلیدی :
کلید واژه: بهبود فرایند املاء، نشانه های چند شکل و یک صدادر نشانه( ز،ذ،ض،ظ)
چکیده :
پژوهش حاضربه صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان (بهبود فرایند املاء در نشانه (ز،ذ،ض،ظ) پایه دوم می باشد که در دبستان شهید جهانگیر خلعتبری شهرستان رامسر اجرا شد. این فعالیت پژوهشی به صورت گروهی و با همکاری 5نفر از همکاران شاغل در این دبستان اجرا گردیده است. نقش معلمان در فرایند آموزش و ایجاد جایگاه محوری برای دانش آموزان در کلاس به وجود آوردن فضایی که دانش آموزان در آن نقش فعال و کاوشگرانه ای را در یادگیری ایفا کنند، بر هیچ کس پوشیده نیست. تنوع روش های تدریس گروه را بر آن داشت که روش یادسپاری(یادیارها) را به عنوان یکی از روشهای نوین تدریس که عالمان تربیتی زیادی بر روی آن کار کرده اند ودربهبود نوشتن املاء بسیار موثرمی باشد،انتخاب کنند پس از طراحی و سناریو نویسی طرح درس اولیه و بازبینی آن در نهایت روش یادسپاری (یادیارها)انتخاب ودرکلاس تدریس شد و توسط اعضای گروه و چند نفر از افراد صاحب نظر مشاهده و مورد نقد و تحلیل قرار گرفت. ناظرین و همکاران شرکت کننده در ضمن تأیید طرح درس اصلاحاتی را در اجرا پیشنهاد نمودند که در تدریس نهایی اعمال گردید. استفاده از کارتهای تصویری برای یادسپاری املاء انواع نشانه (ز،ذ،ض،ظ)و استفاده از وسایل عینی مانند کتاب دیوان حافظ،ذره بین، ذرت و ... استفاده از توپ پینگ پنگ که روی یک قسمت آن کلمه هایی با انواع نشانه (ز،ذ،ض،ظ)نوشته شده بود و روی قسمت دیگر آن هم خانواده مربوط به کلمه ها استفاده از جدول برای طبقه بندی کلمه هایی با انواع نشانه (ز،ذ،ض،ظ) نوشتن کلمه هایی که با نشانه مربوط روی گلبرگ و سپس جمله سازی آن در تدریس نهایی همکار تدریس کننده ضمن احترام به نظر همکاران و ناظرین نهایت سعی خود را در برطرف نمودن موارد ذکر شده به کار گرفت که اعضای گروه پس از مشاهده اجرای تدریس دوم براین نظر صحه گذاشتند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثر بخشی بازی درمانی گروهی با رویکرد شناختی رفتاری به والدین در کاهش علائم کم توجه/بیش فعال ADHD) ) دانش آموزان مقطع ابتدایی
اسماعیل مردانی زاده - خاطره فلاح - سکینه نگهبان - فهیمه شاهرخی
استفاده از فناوری اطلاعات در الگوی کلاس درس معکوس : بررسی مزایا و معایب
علی شمس ناتری - سمانه منصور سمایی
بهینهسازی با استفاده از نقاط اکسترمم مطلق
محمود داورزنی - محمد یوسف احمدی
روش تدریس خلاق در آموزش عالی و مقایسه ادراک از جو کلاس در دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد(به انضمام مطالعه موردی)
خدیجه مهمانچیان ساروی
نقش معلمان در ادراک دانش آموزان از کلاس درس
هما احمدی - عارفه یزدانی
اثر بخشی الگوی تدریس E5 (براساس رویکرد ساختن گرایی) بر خود تنظیمی و خلاقیت در درس ریاضی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
فاطمه بور بور
بحران آب و راههای مقابله با آن
آرمیتا خزائی - علیرضا باروج کیاکلایی - مارینا سالاریفرد
نقش بهسازی آموزشی درنظام تعلیم و تربیت
مریم قربانی
مدلسازی ساختاری تفسیری عوامل موثر بر آموزش مربیان ورزشی
دکتر عظیم صلاحی کجور - دکتر سید حسین علوی
نقش ارضای نیازهای بنیادی روانشناختی بر آمادگی معتادان در ترک اعتیاد
وحید سلیمان باری - رحیم شبانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0