0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش استارت اپ های دانش آموزی در زیست بوم جدید آموزش و پرورش
نویسندگان :
فضه بهرامی دونچالی
1
زهرا صادقی سرخنی
2
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
2- اموزش و پرورش شهرستان چالوس
کلمات کلیدی :
استارت آپ،زیست بوم،کسب و کار،فناوری های نوین
چکیده :
تحولات جهانی در فناوری و آموزش، بهویژه در دوران پاندمی کروناویروس، نقش فناوری و نوآوری را در آموزشوپرورش برجسته کرده است. یکی از مهمترین این نوآوریها، استارتآپهای دانشآموزی هستند که بهعنوان ابزاری جدید برای آموزش مهارتهای قرن بیست و یکم، مانند تفکر خلاق، کارآفرینی، و حل مسئله، شناخته میشوند. این استارتآپها که توسط دانشآموزان برای حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطی تأسیس میشوند، به طور همزمان به یادگیری عملی و بهبود زیستبوم آموزش کمک میکنند.استارتآپهای دانشآموزی در بسیاری از کشورها، بهویژه در ایران، هنوز در مراحل ابتدایی هستند. این استارتآپها فرصتهایی برای یادگیری تجربی، توسعه مهارتهای نرم؛ مانند کار تیمی و رهبری، و آشنایی با دنیای واقعی کسبوکار فراهم میکنند. بااینحال، کمبود منابع مالی، نبود زیرساختهای کافی، و محدودیتهای قانونی، چالشهایی جدی بر سر راه توسعه این استارتآپها هستند. مطالعات مختلف نشان میدهد که این استارتآپها در زیستبوم جدید آموزشوپرورش، بهویژه در یادگیری مبتنی بر پروژه و فناوری، تأثیر بسزایی دارند. این زیستبوم با بهرهگیری از فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، و استفاده از روشهای یادگیری ترکیبی و آنلاین، به سمت آموزش انعطافپذیر و شخصیسازیشده حرکت میکند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر نقش یادگیری خودراهبر بر سرزندگی تحصیلی و هیجان تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه ی شهرستان زاوه
فاطمه خزائی زوزنی
چالش ها و مشکلات هنرستان ها
زینب داودی - معصومه همتی زاه - آرزو موسوی
بهبود یادگیری مفاهیم علومتجربی با استفاده از اصول نظریه بارشناختی
زهرا راه بر - فاطمه احمدی - جاوید ضمیرانوری
اثر بخشی آموزش مهارتهای خودآگاهی بر بهبود روابط و صمیمیت عاطفی زوجین متقاضی طلاق مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهرستان محمودآباد
علی نوری - فاطمه قارداشی عمران
رابطه عوامل خانوادگی بر سطح خودمراقبتی کودکان 7 تا 11 ساله
پردیس حیدری
انعکاس فرهنگ مردسالارانه در ضرب المثلهای مازندرانی
زینت مشایخ - علیرضا سلطانی نظیر - عبدالغفار صادقی
تاثیر بازاندیشی بر رفتار مدنی اساتید
زهرا عابدینی - سیما هاشمی - فرشته جواهری طهرانی - مرضیه رئیسی
چگونه توانستم پرخاشگری دانش آموزم را کاهش دهم؟
رضا خیری
افزایش علاقه به درس از طریق فعالیتهای فوق برنامه – مورد مطالعه در آموزش و پرورش بیرجند
عصمت جمالی - فاطمه حمیدی - محمد حسین پارسی مود
چگونه توانستیم اختلال رفتاری پرخاشگری حدیث را بهبود بخشیم؟
مینا ریخته گر - فهیمه اسماعیل پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0