0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارائه راهکارهایی جهت یادگیری بهتر درس از طریق گفتمان و ارائه مسئولیت
نویسندگان :
فاطمه اکبرزاده شیخ محله
1
زینب اکبرزاده شیخ محله
2
1- آموزش و پرورش بابل
2- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
یادگیری،گفتمان،مسئولیت پذیری،دانش آموز
چکیده :
هدف از پژوه حاضر ارائه راهکارهایی جهت یادگیری بهتر درس از طریق گفتمان و ارائه مسئولیت است. روش پژوهش به صورت اقدام پژوهی بوده که بر روی دانش آموز (کودک طلاق) دبستان معاد شهرستان بابل انجام شده است. داده های پژوهش بر اساس مشاهده، مصاحبه و استناد و مدارک گرد آوری گردید. نتایج نشان داد دانش آموزی که به دلیل طلاق، از شرایط خانوادگی مناسب و پشتیبانی و حمایت عاطفی والدین خود برخوردار نیست و نیازهای روحی و روانی اش تأمین نمی شود در پی ارضای احتیاجات خود، دچار بی توجهی به تحصیل یا ترک آن می شود. يكي از راه هاي پيشرفت دانش آموزان همدلي و همزباني معلّم و اوليا مي باشد. هر چقدر تماس اوليا با مدرسه بيشتر باشد و در پي رفع مشكلات يادگيري و رفتاري و ... فرزند خود باشند ، به همان مقدار تلاش و علاقه دانش آموز به درس بيشتر و در آينده فردي ساعي ، صالح و موفّقي بار مي آيد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نصفت قضایی در سپهر عدالت و انصاف
سیمین امینی زارع - هستی طالبی
بررسی اثربخشی بازی ها و نمایش های بومی-محلی بر خودکارآمدی دانش آموزان در درس ادبیات فارسی
فاطمه بهار - سمانه نیرومند
راههای کاهش خشونت و پرخاشگری در نوجوانان
اعظم امیری
کاربرد متاورس در آموزش (ویژگی ها، فرصت ها و چالش ها)
سیمین حداد عراقی
رابطه بین هراس اجتماعی با انگیزش تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان
صدیقه امیری
راههای پیشگیری ازشیوع آسیبهای اجتماعی درمدارس
سارا سادات هاشمی - زینب سام دلیری - فاطمه زال نژاد
تأثیر تدریس مبتنی بر هوشهای چندگانه بر میزان یادگیری دروس اصلی در دانشآموزان مقطع ابتدایی
آذر ثمرقندی - زینب عظیم پور
بررسی رابطه سطح سواد و آموزش خانواده با هویت اجتماعی دانش آموزان
منصوره براری - علی رحیمی نژاد - محمد کبودتبار فیروزجائی
بررسی و ارزیابی فناوری اطلاعات در آموزش و پژوهش
زینب منتظری - امین منتظری
نقش ورزش در ارتقاء سلامت سالمندان
ماتینا باعث
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0