0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین هراس اجتماعی با انگیزش تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان
نویسندگان :
صدیقه امیری
1
1- آزاد اسلامی
کلمات کلیدی :
هراس اجتماعی، انگیزش تحصیلی، اضطراب امتحان، دانش آموزان
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش «رابطه بین هراس اجتماعی با انگیزش تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان» بود. روش پژوهش در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی انتخاب شد. جامعه آماري شامل کلیه دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهرستان ساری به تعداد 9217 نفر که در سال تحصیلی 96-1395 مشغول به تحصیل می باشند. تعداد نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان، 368 نفر که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر حسب جنسیت انتخاب شد. گردآوري داده ها با استفاده از پرسشنامه های استاندارد هراس اجتماعی، انگیزش تحصیلی و اضطراب امتحان بود که به ترتیب پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ (73/0= α)، (86/0= α) و (89/0= α) محاسبه شد. نتایج ضريب همبستگي پيرسون و رگرسیون چند متغیره نشان داد که بین هراس اجتماعی با انگیزش تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین از بین متغیرهای هراس اجتماعی به ترتیب ناراحتی فیزیولوژیک، اجتناب و ترس پیش بینی کننده های معناداری برای انگیزش تحصیلی بودند. از بین متغیرهای هراس اجتماعی به ترتیب ترس، ناراحتی فیزیولوژیک و اجتناب پیش بینی کننده های معناداری برای اضطراب امتحان بودند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مقایسه تاثیر ارزشیابی کیفی و کمی بر خودپنداره تحصیلی وخلاقیت دانش آموزان
فاطمه فاتحی - سمانه فاتحی
تحلیل محتوای کتب علوم تجربی و مطالعات اجتماعی دوره ی دوم ابتدایی بر اساس مؤلفه های محیط زیست
محدثه فقیه عبدالهی - فاطمه فیاضی
بررسی رابطه میزان سواد سیاسی اجتماعی با رفتار شهروندی سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه
حسین مومنی مهموئی - جواد کبودانی
تاثیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و جمعیت در برنامه ریزی آموزش و پرورش
طاهره محمدی تویه دروای - مهسا لازمی طالشمیکاییل
معرفی چند ابزار دست ورزی محقق ساخته برای معلمان در تدریس مباحث ریاضی سوم ابتدایی
مهسا رضائی
رابطه مهارت های تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی با سواد سلامت دانشجویان عضو کتابخانه عمومی شهرستان بابلسر
نسیمه جهانی
تأثیر خلاقیت و نوآوری در نظام آموزشی ایران با رویکرد روانشناسی کودک و نوجوان
صبح نسا حسین پور - شهربانو نورزاد
بررسی تجربه در فلسفه جان لاک
امیر فیاض - عادل شمشیریان - مهشید فیاض - رویا رجب زاده
مدل رگرسیونی نوآوری در مدارس و انگیزش مشارکت ورزشی با نقش میانجی حمایت اجتماعی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند
حمیده اسدزاده - امین امانی - سیده معصومه همایونی بائی
چگونه توانستم مشکل عدم توجه و بازداری دانش آموزم امیر را بهبود ببخشم؟
سمیه محمدجان نیا چاری - شکوه قاسمی پوستکلایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0