0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نقش فعالیت های فوق برنامه در پرورش خلاقیت دانش آموزان
نویسندگان :
سعیده شکراللهی زاده حاجی آبادی
1
الناز خلیلی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی
2- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
خلاقیت،فعالیت های فوق برنامه،دانش آموز
چکیده :
آموزش رسمی یا فعالیتهای رسمی در مدارس به طریقی سازمان یافته و برنامهریزی شده است که از دوران ابتدایی شروع و به آموزش عالی(دانشگاهها) ختم میشود. این فعالیتها(رسمی) در چهارچوبی مشخص در مدارس انجام میشود و هدف اصلی آموزش و پرورش انجام اینگونه فعالیتهاست. در کنار فعالیتهای رسمی مدارس، فعالیتهای غیر رسمی نیز کم و بیش انجام میشود که اهمیت آن بهاندازه فعالیتهای رسمی نیست؛ و وقت و هزینه کمتری صرف آن میشود و از نظر بیشتر اولیا و دانشآموزان و حتی برخی از معلمان وقت تلف کردن تلقی میشود. در این مقاله تلاش بر این بوده که بهطور کلی اهمیت فعالیتهای فوقبرنامه(غیر رسمی) بیان شود و جایگاه این فعالیتها در برنامه درسی مدارس مورد بررسی قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی مزایا و معایب آموزش و یادگیری مجازی
زهرا هاشم پور - زهره هاشم پور
رهیافت اقتصادی استراتژی اعتدالی در امنیت غذایی
رامین امینی زارع - سیمین امینی زارع
بررسی تأثیر تکنولوژی در تعلیم و تربیت دانش آموزان
شبنم مختاری - فاطمه مفاخری - شیما مختاری
ارزیابی آسایش حرارتی در فضاهای آموزشی مورد خراسان شمالی شهرستان سنخواست
زهرا لعل سازگار - محمد باعقیده
اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اختلال سلوک دانش آموزان پایه اول
رضا رئیس پور - سیده معصومه حسینی
چگونه می توانم رفتارهای خشونت آمیز دانش آموزان کلاس دهم هنرستان را بهبود ببخشم ؟
فریبا پولادی باغبادرانی
یادگیریالکترونیکی ونقشآن درترویج روشهای نوین آموزشی درکلاس درس ریاضی متوسطه اول
قاسم برجسته
رابطه وابستگی به شبکه های اجتماعی و ویژگی های شخصیتی هگزاکو با پرخاشگری دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
سیده قدسیه کاملی - ولی الله میثاقی
نقش ادبیات کودک در رشد زبان و مهارتهای ارتباطی دانشآموزان ابتدایی
سهیلا بیگدلی - فاطمه بیگدلی
طراحی ساختمان های صنتعی و کارآمد از نظر اقتصادی
بهنام سالارزاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0