0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
برقراری ارتباط مابین کانون خانه و مدرسه بر پایه سبک زندگی اسلامی و ایرانی
نویسندگان :
حسنیه قاضی زاده علمداری
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
تعامل خانه و مدرسه ، ارتباط خانه و مدرسه ، سبک زندگی اسلامی - ایرانی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر تعامل دو کانون خانه و مدرسه و نقش آن درتعلیم و تربیت دانش آموزان پایه ی پنجم بر اساس سبک زندگی اسلامی – ایرانی دردبستان شهید فتحیان انجام گرفته است . جامعه ی آماری این پژوهش تمامی دانش آموزان پسر در پایه ی فوق بوده است. بدین منظور دو کلاس به صورت تصادفی به عنوان گروه کنترل و یک کلاس به عنوان گروه آزمایش در نظر گرفته شده است. روش پژوهش از نوع نیمه تجربی و طرح پژوهش پیش آزمون(آزمون آغازین) پس آزمون با کنترل و پرسش نامه بوده است. در روند کار به این مهم رسیدیم که اگر خانواده و مدرسه همسویی و هماهنگی داشته باشند می-تواند به تربیت درست، پایدار و پویا- انگیزه، رغبت و وفاداری به سنت های دینی و اجتماعی و میل به تحقیق و پژوهش نسبت به ارزش های اجتماعی ایران و اسلام در نهاد این فراگیران بیانجامد. نتایج حاصل از داده ها، تفاوتی معنادار را بین ارتباط خانه و مدرسه همراه با یگانگی سبک زندگی بر اساس اسلامی - ایرانی نشان می دهد. که برحسب ضریب همبستگی پیرسون نتیجه گیری با سطح خطای 5 درصد مورد تأیید قرار گرفته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
توسعه مدل مهارت و شایستگی ها در نظام آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی با روش نظریهپردازی رویش نظریه ها
سرور سفیدگر - علیرضا علی احمدی - حسین علی احمدی جشفقانی
مهره ی مغفول برنامه درسی سبز در ساحت های شش گانه ی تعلیم و تربیت
معصومه ریحانی شیروان - نازیاسادات ناصری - محبوبه سلیمان پور عمران
ضرورت آموزش سواد رسانهای در نظام آموزش و پرورش
مونا سالاری فرد - مسعود سالاریفرد - آمنه رنجبر واودره
اثرات ورزش کردن بر یادگیری دانش آموزان
رضا صفر رضوی زاده - زهرا رضوی نیا
نقد و بررسی کتاب جدید شیمی دهم
سمیه میرزاد
اثر بخشی آموزش الگوی تدریس E5 (مبتنی بر ساختن گرایی) برتفکر انتقادی، انگیزش پیشرفت تحصیلی و یادگیری مهارت های توپی هنرجویان هنرستان تربیت بدنی داراب ناحیه 2 ساری
اسحق علی خطابی - بهزاد باقریان - سعید خدابخشی
پرورش مهارتهای تفکر در یادگیری علوم پایه
سحر کاظمی سرشت - زهرا محمدی سنگاچین - فاطمه عبدالمحمدی
بررسی استفاده از فن آوری اطلاعات در تدریس به شیوه نوین
احسان برزگر
جایگاه و اهمیت پژوهش محوری در مدارس ابتدایی
علی شاهینی - امیر قاسمی - علی پاشایی
شجره نامه (تبارشناسی ) معلم و شاگرد از دیدگاه قرآن و حدیث
اکرم بهاروندی - عفت ندیمی قلعه بابو - آزاده میری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0