0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شجره نامه (تبارشناسی ) معلم و شاگرد از دیدگاه قرآن و حدیث
نویسندگان :
اکرم بهاروندی
1
عفت ندیمی قلعه بابو
2
آزاده میری
3
1- دانشگاه آزاد دزفول
2- دانشگاه آزاد دزفول
3- دانشگاه آزاد دزفول
کلمات کلیدی :
تبار شناسی،معلم و شاگرد،دیدگاه قرآن و حدیث
چکیده :
معلم بازیگر پیشرو در آموزش است و برای شکل دادن به شخصیت دانش آموز ضروری است. در نتیجه، معلمان در تعلیم و تربیت اسلامی با نامهای استاد، معلم، مربی و مدرس نیز اطلاق میشوند که بهعنوان فردی که بهعنوان مربی و شخصیتی بهعنوان نمونه و الگو عمل میکند، اطلاق میشود. علاوه بر این، دانش آموزان به طالب، مرید و متعلم اشاره می کنند که به این معناست که افراد در سیر زندگی دنیوی و اخروی رشد و تکامل جسمی، روانی، اجتماعی و دینی پیدا می کنند. این پژوهش با هدف تبیین معنای تبارشناسی معلم و شاگرد در قرآن و حدیث بر اساس پژوهش کیفی با رویکرد مطالعات ادبیات اسلامی انجام شده است. این مقاله از تکنیک تحلیل دادههای تفسیر مودودی از طریق واژه اشتقاق و تناسب تفاسیر در ادبیات مختلف اسلامی به طور منسجم استفاده میکند. نتیجه نشان داد که معلمان مربیانی هستند که در اسلام از نظر شایستگی علمی دارای جایگاهی والا هستند و به دنبال آن ویژگی هایی به عنوان مراقب و مدیر با هدف شکل دادن به اطاعت دانش آموزان از ارزش های تجربی است. به همین ترتیب، دانش آموز فردی است که از نظر جسمی، روانی، اجتماعی و مذهبی در حال رشد و تکامل است. معلم و دانش آموز هر دو بر دوش مسئولیت یادگیری و آموزش علم بر اساس ارزش های تجربی هستند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم کلاسم را مدیریت و رفتار دانش آموزانم را اصلاح کنم؟
مریم برزگر
بررسی مبانی قرآنی و روایی دیدگاه مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن
زهرا نجف پور - حبیب حلیمی جلودار - محمد شریفی
راهبردهای نوین در تقویت انگیزه ی اولیا و دانش آموزان
امیرمحمد رضایی
بررسی ارتباط چابکی سازمانی و تعلقخاطر به مدرسه با نقش میانجی مدیریت دانش در معلمان تربیت بدنی استان تهران
فروغ فخارنژاد - مریم نیکبخت - مریم پور صفر
چگونه توانستم مشکل ضعف و کند نویسی در درس املا دانش آموزم را کاهش دهم؟
رضا خیری
The Impact of Virtual Classrooms on Student Engagement in Iranian EFL Education: A Mixed-Methods Study
Zahraossadat Mirsanjari
رویکردهای نوین در حوزه زنجیره بلوکی با تمرکز بر شبکه تنگل و رمزارزآیوتا
رحیم اصغری
اثربخشی آموزش شفقت به خود بر تکانشگری و نشخوار فکری دانش آموزان دارای والد معتاد
سوما بدری - رویا زینت زاده - آرینا حاجی میرزایی
نقش خلاقیت ، نوآوری وکارآفرینی بر اثربخشی و بازدهی کارکنان کتابخانه ملی
فتانه ترکاشوند - میثم عاقلی - سید رضا تربت جو
تبیین رابطه سبک رهبری خدمتگزار مدیران بر یادگیری و عملکرد ورزشی معلمان تربیتبدنی استان خراسان جنوبی
کاظم چراغ بیرجندی - کاظم عقیقی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0