0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مروری اجمالی بر تغییرات برنامه درسی ریاضی ایران
نویسندگان :
حسین مهران فر
1
محمدجواد اسلام پور
2
رضا حیدری قزلجه
3
مهدیه اجدادی
4
1- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
2- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
3- دانشگاه فرهنگیان تهران
4- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
کلمات کلیدی :
برنامه درسی ریاضی،آموزش و پرورش رسمی و عمومی،سند تحول بنیادین،برنامه درسی ملی
چکیده :
برنامه درسی آموزش رسمی و عمومی در نظامهای تعلیم و تربیت متمرکز اهمیت بسزایی دارد. جهت بررسی تغییرات این نظامهای آموزشی، میتوان تغییرات برنامه درسی در آنها را مورد مطالعه قرار داد و با در نظر گرفتن سیر تاریخی آن، اطلاعات مفیدی به دست آورد. در این مقاله با مرور تاریخچه تغییرات برنامه درسی از ابتدای شکلگیری تعلیم و تربیت رسمی در ایران تا به امروز به کمک پژوهشها و اسناد رسمی به بررسی این تغییرات و تقسیمبندی آن به دورههای مختلف میپردازیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بین شادکامی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان متوسطه شهرستان آمل
فاطمه علیزاده - صدیقه علی زاده - حمیدرضا علی زاده
مزایا و چالشهای بکارگیری تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
زهرا لاچینی - سبحان اعظمی
بررسی مزایا و معایب استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر آموزش دانشآموزان
شبنم مختاری - شیما مختاری
استفاده از بازاندیشی راهی برای یادگیری مسائل پیچیده شیمی دبیرستان
فاطمه قائمی امیری - زهرا قائمی امیری
بررسی رابطه تربیت هنری و خلاقیت در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهر ساری
طاهره سعادت - خدیجه عباسی - فریبا قربانی - سیده اعظم حسینی
مدلسازی حضور مجدد گردشگران ورزشی فعال سوپر لیگ والیبال کشور بر مبنای شاخص های رضایتمندی
حمیدرضا قزلسفلو - سیده زینب میرزایی - مهدی اسکندرلی - رضا ایمری
بررسی مؤلفه های حیاتی در مدیریت بازار
سیدجمال پورهاشم
رابطه ویژگیهای شخصیت با سبکهای هویت دانشآموزان
پروین قنبرلو
نقش مدارس در آموزش حفظ محیطزیست به دانش آموزان:
اکرم محمدلو - مریم محمدلو - رباب محمدی - حسن ایپکی
تاثیر هوش هیجانی بر یادگیری الکترونیکی
حسین پیراهش - معصومه بناساز
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0