0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب هندسه 1 دهم ریاضی براساس روش ویلیام رومی
نویسندگان :
فاطمه یوسف زاده درزی
1
پرویز حسن نیا
2
فاطمه ولی پور
3
1- اداره آموزش و پرورش سیمرغ
2- دانشگاه علوم و فنون بابل
3- وزارت آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا،روش ویلیام رومی،کتاب هندسه دهم ریاضی
چکیده :
کتابهاى درسی به خاطراهمیت ز یادى که درتعیین محتواى آموزشی وخط مشى آموزشى دارند، مرکزتوجه خاص براى همه دست اندرکاران تعلیم وتربیت مى باشند.درنظام آموزشى کشورایران،کتاب درسى عمدده ترین منبع فراگیر و شاید بتوان گفت تنها وسیله آموزشى است که دراختیارهمه ی دانش آموزان ومعلم ها قراردارد. به همین دلیل تلاش نیروهاى متخصص،در بررسى وتحلیل محتواى کتابهاى درسى برای رفع نارسایى ها وکمبودهاى موجود درآنها لازم است. هدف از این پژوهش ،تحلیل محتوای کتاب هندسه1 دهم ریاضی براساس روش ویلیام رومی و رویکرد مدل سازی و کاربردها است. واحد مولفه در این کتاب ،تجزیه و تحلیل متن، فعالیت ها و تصاویر کتاب است که به این منظور تعدادی از صفحات به طور تصادفی از کتاب انتخاب شدند و طبق الگوی تعیین شده توسط ویلیام رومی متن وفعالیت کتاب ،فعال و مناسب یادگیری است.اما تصاویر کتاب طبق روش ویلیام رومی بیش از حد فعال بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدل انگیزش ورزشی با تاکید بر تعهد ورزشی کشتی گیران استان مازندران
فریده اصغری - احمد غضنفری - طیبه شریفی - رضا احمدی
استفاده از چندجمله ای های تیلور در محاسبه حدهای مبهم
عبدالرحمن شهیدزاده - مرضیه سعید
ارزشیابی چند گامی زیست شناسی پایه یازدهم تجربی، مبحث ساختار کره چشم و ویژگی های آن
مریم تقوی
بررسی تأثیر اخلاق مداری و انعطاف پذیری آموزگاران در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس
فاطمه عطائی کچوئی - فهیمه حبیبی - سیده مه سیما موسوی
فناوری اطلاعات و ارتباطات
مرضیه زرودی
روان درمانی و اصلاح روحیه دانش آموزان دارای نقص عضو در مدارس
مرضیه سادات امیریان - مریم بذرافشان - فاطمه مرادی فر - المیرا بذرافشان
استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی درتقویت انشاء دانش آموزان
زینب یونسی رباطی - رحیمه نوری پاسندی
نقش معلمان در ارتقای فراشناخت دانشآموزان در آموزش ریاضیات مبتنی بر حل مساله
حمیده عبدالهی لاشکی - سیما سیمیاری
چگونه توانستم علاقه به نظم پذیری را در دانش آموزان پایه پنجم شهید اکبر پور ساری نهادینه سازم
سعید شعبانی آستانی
آیا آموزش مهارت های زندگی بر پرخاشگری و احساس امنیت اجتماعی در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی موثر است؟
هدی کوچکی - نرگس راونگ
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0