0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شناسایی مؤلفه های آینده پژوهی نظام آموزش وپرورش در سند تحول بنیادین در افق چشم انداز 1404
نویسندگان :
زهرا بهرامی
1
مجید خورشیدی
2
عباس وفائی سورکی
3
1- آموزش و پرورش میاندورود
2- آموزش و پرورش میاندورود
3- پردیس دکتر شریعتی ساری
کلمات کلیدی :
آینده پژوهی،سند تحول بنیادین،چشم انداز
چکیده :
هدف پژوهش حاضر شناسایی مؤلفه های آینده پژوهی نظام آموزش وپرورش در سند تحول بنیادین در افق چشم انداز 1404، بوده است. این پژوهش کاربردی، از نظر روش گردآوری داده ها میدانی، از نظر ماهیت توصیفی و روش اجرا پیمایشی است. جامعه آماری شامل مدیران و کارشناسان آموزشی آموزش وپرورش شهرستان ساری در سال 1402-1401 به تعداد 194 (146 مرد و 47 زن) نفر بود. که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای (باتوجه به جنسیت) تعداد 123 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش گردآوری داده ها به صورت کتابخانه ای و میدانی بوده است. ابزار اندازه گیری داده ها شامل پرسشنامه محقق ساخته مؤلفه های آینده پژوهی نظام آموزش وپرورش در سند تحول بنیادین در افق چشم انداز 1404 بود. روش تجزیه و تحلیل داده ها استفاده از روش های آمار توصیفی (محاسبه فراواني و درصدها) و آمار استنباطی (آزمون کولموگروف اسمیرنوف، تکنیک AHP و آزمون فریدمن) از طریق برنامه نرم افزاری Spss26 و Expert Choice بود. یافته ها نشان داد که با توجه به این که نرخ ناسازگاری ماتریس مقایسات زوجی این معیارها برابر با 07/0 می باشد، لذا این معیارها دارای سازگاری بوده و قابل اتکا می باشد. درنهایت براساس نتایج تحقیق، رتبه بندی شاخص های شناسایی شده به ترتیب عبارتست از: سازمانی و عملکردی.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش اهل بیت پیامبربه دانش آموزان پایه دوم ابتدایی
عباس دشتی - حمید ابراهیمی
تأثیر استراتژیهای نوآورانه تدریس بر مشارکت فعال دانشآموزان در یادگیری
زهرا شکوری مقدم
تاثیر هنر درمانی گروهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر
پروین قنبرلو - فاطمه عماری - محمد عماری
An Ecofeminist Analysis of Patriarchal Oppression and Environmental Degradation in A Thousand Splendid Suns through Vandana Shiva's Ecological Feminism
Behzad Pourgharib
بررسی حدود کارکردهای زبان و زبان آموزی در فرایندهای تربیتی
مهسا دائمی
بازنمایی تجارب معلمان در اجرای کلاس معکوس در ایران : مزايا ، معايب و ارايه راهكارها
سوسن نوروزی - فرنوش رقابی
بررسی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی( برنامه های درسی غیر رسمی فوق برنامه) در اجتماعی کردن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مازندران
سیده بتول حسینی
بهبود امنیت و کارایی شبکههای حسگر بیسیم (WSN) با استفاده از الگوریتم سنجاب
حسین محرر درخشنده - مرتضی غضنفری - پویان صالحی
بررسی تاثیر حمایت سازمانی ادراک شده بر نشاط سازمانی و اخلاق حرفه ای معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه
حسین مومنی مهموئی - ایمان فخاریان تربتی
استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی درتقویت انشاء دانش آموزان
زینب یونسی رباطی - رحیمه نوری پاسندی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0