0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی قصه درمانی بر استرس ادراک شده دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
نویسندگان :
فاطمه طاهری
1
1- آزاد
کلمات کلیدی :
قصه درمانی،استرس ادراک شده،دانش آموزان دوره دوم ابتدایی.
چکیده :
هدف اصلي پژوهش تعیین اثربخشی قصه درمانی بر استرس ادراک شده دانش آموزان دوره دوم ابتدایی بوده است. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر ساری در سال 1402 تشکیل داده بودند. ابزار گرداوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استرس ادراک شده بود. نمونه پژوهشی به صورت روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و پس از اجرای پرسشنامه های متغیر وابسته 30 نفر به طور تصادفی در دو گروه 15 نفر آزمایش و 15 نفرکنترل قرار گرفتند. سپس گروه آزمایش تحت قصه درمانی در 10 جلسه با مدت زمان 60 دقیقه بصورت دو جلسه در هفته بصورت حضوری قرار گرفتند. ولی در مورد گروه کنترل، هیچ آموزشی در طول دوره تا زمان گرفتن پس آزمون صورت نگرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس صورت گرفت. یافته ها نشان داد که میانگین نمره استرس ادراک شده دانش آموزان بعد از دوره آزمایشی کاهش پیدا کرده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که قصه درمانی بر استرس ادراک شده دانش آموزان دوره دوم ابتدایی تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی راهکارهای حفاظت از منابع آبی و کاهش مصرف آب
علی حسین صادقی عالمی
تأثیر وضعیت اجتماعی و اقتصادی بر عملکرد ریاضی دانشآموزان مقطع ابتدایی شهرستان چالوس در سال 1402-1403
محسن باقرزاده
مروری بر سه مدل برنامه درسی( مکعبی،تلفیقی و پنهان):پیامد ها و ضرورت های آنان در نظام آموزشی
فاضله شعبانی - نگین فخار - زهرا اسماعیلی
برقراری ارتباط مابین کانون خانه و مدرسه بر پایه سبک زندگی اسلامی و ایرانی
حسنیه قاضی زاده علمداری
آموزش مجازی
زینب طهماسبی فرد - مرضیه پناهی پور
اثرات مدرسه و گروه همسالان بر سازگاری کودکان
مریم کرمی - روح انگیز صفری - سامان نظری - فرزانه مانگری
طراحی و تدوین الگوی شایستگی مدیران مدارس دوره ابتدایی در آموزش و پرورش استان مازندران
سعید ولایی
شناسایی جایگاه مولفه های آموزش و پرورش جامع تمام ساحتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران
پری عزیزی - فوزیه فتحعلی پور - مریم خانی
شناخت تغذیه و بهداشت غذاهای کاربردی در دوران بیماری ویروس کرونا
مریم ربیعی
تأثیر عملکرد آموزش در فضای مجازی
سیمین مولائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0