0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تعیین ارتباط عمودی کتاب های ریاضی پایه های دوم الی ششم دوره ی ابتدایی بر اساس شاخص های توالی و تداوم
نویسندگان :
آزاده میرچی
1
حسینعلی تقی پور
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا، دوره ی ابتدایی، کتاب درسی، توالی، تداوم، ارتباط عمودی
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی ارتباط عمودی محتوای کتاب های درسی ریاضی دوم الی ششم دوره ی ابتدایی است. پژوهش از نوع توصیفی –تحیل محتوا و جامعه ی آماری آن تمامی محتوای ریاضی اشاره شده است که در سال تحصیلی 94-93 به چاپ رسیده اند. در این پژوهش حجم نمونه با حجم آماری برابر است. برای جمع آوری داده های مورد نیاز ابتدا هدف های آموزشی تمام صفحات کتاب های مذکور استخراج شده، سپس در دو نوع جدول وسعت و مقایسه درج گردیده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از آمار توصیفی(فراوانی و درصد) استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داده است که بیش ترین محتوای ارایه شده مختص ریاضی ششم ابتدایی و کم ترین آن مختص ریاضی پنجم ابتدایی می باشد. هم چنین بین محتوای ارایه شده بین دو کتاب ریاضی، ارتباط عمودی قابل توجهی بین ریاضی پنجم و ششم وجود دارد به نحوی که به شاخص تداوم بیش تر از شاخص توالی توجه شده است. هم چنین بین محتوای ارایه شده بین سه کتاب ریاضی، بیش ترین ارتباط عمودی بین ریاضی دوم، سوم و چهارم وجود دارد که به شاخص تداوم بیش تر از شاخص توالی توجه نموده است. در ضمن بین محتوای ارایه شده بین چهار کتاب ریاضی، بیش ترین ارتباط عمودی بین ریاضی دوم، سوم، چهارم و ششم وجود دارد که البته به شاخص تداوم بیش تر از شاخص توالی توجه شده است. به علاوه در ارتباط عمودی بین محتوای ارایه شده بین پنج کتاب ریاضی دوم الی ششم ابتدایی، ارتباط عمودی بیش تر به صورت تداوم می باشد. در ضمن بر اساس شاخص توالی و تداوم بیش ترین فراوانی مشترک، بین دو کتاب ریاضی مربوط به کتاب های سوم و ششم دوره ی ابتدایی و کم ترین فراوانی مشترک بین دو کتاب ریاضی مربوط به کتاب های دوم و ششم همین دوره می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی چگونگی تأثیر پژوهشهای مشارکتی در بهبود نتایج آموزشی و یادگیری دانشآموزان و دانشجویان
آرزو رنجبر - زهره نصری - فاطمه فلاح - کوثر رحیمی مقدم
چالشهای نظام آموزش دوره ابتدایی در ده سال آینده
خاتون کیایی منصوری - مریم شکوهی - آمنه مهدی زاده
مدیریت کلاس درس،تکنیک ها واستراتژی های کلاس برای ایجاد محیطی مثبت
مرجان طیاری دهاقانی - فاطمه سمنان
تحلیل محتوای کتاب درسی جغرافیای متوسطه دوم بر مبنای تفکر انتقادی لیپمن
جواد حسینی
آموزگار متخصص
جیران حسین زاده ترشکوه - محمد جعفری پناه آهنگر
بررسی انواع مدلهای دوزبانه در دنیا و ارائهی راهکارهایی برای آموزشوپرورش دوزبانه در ایران
اعظم امیری
بررسی رابطه بین آموزشهای مجازی با استراتژی زیست محیطی
عالیه توکلی
تاثیر سطح سواد والدین بر انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی دانشآموزان ابتدایی شهرستان روانسر در سال تحصیلی 1400 - 1401
طیب مظفری
تشخيص و بهبود اختلال نارسانويسي دانشآموز کلاس سوم دبستان حجاب اسفرجان در سال تحصیلی 96-97
فاطمه ایزدیان - صادق رزاق زاده
تاثیر کیفیت خدمات بر نوآوری سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مازندران
حمیدرضا گوهررستمی - ابوالفضل آریج
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0