0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش ادراک از کلاس درس در پیش بینی خود تنظیمی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
نویسندگان :
رضوانه رجبی
1
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
ادراک از کلاس درس،خودتنظیمی تحصیلی،اشتیاق تحصیلی،دانش آموزان
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش «نقش ادراک از کلاس درس در پیش بینی خودتنظیمی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی» بود. روش پژوهش در این مطالعه توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری تمامی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ساری در سال تحصیلی 1401-1400 به تعداد 2785 نفر می باشد. تعداد نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 338 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد ادراک از کلاس جنتری، گابل و ریزا (2002)، خودتنظیمی تحصیلی سواری و عرب زاده (1392) و اشتیاق تحصیلی فردريكز، بلومنفيلد و پاريس (2004) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف- اسمیرونف و ضريب همبستگي پيرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزيه و تحليل شد. نتایج نشان داد که رابطه مثبت و معناداری بین خودتنظیمی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی با ادراک از کلاس درس دانش آموزان وجود دارد. همچنین متغیرهای پیش بین در مجموع می توانند 31 درصد از واریانس ادراک از کلاس درس دانش آموزان را پیش بینی نمایند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثربخشی act بر میزان انگیزش تحصیلی و رضایت از زندگی در فرزندان طلاق نوجوان پسرشهرستان کردکوی
اشرف السادات اکبری - سعید زرگران
یادگیری به روش معکوس و تاثیر استفاده از آن درآموزش و یادگیری
صائعه مطیعی
رابطه اشتیاق کاری و عملکرد شغلی معلمان با نقش میانجی حمایت سازمانی ادراک شده
فاطمه ذبیحی حاجیکلایی - سمیه رضایی مقدم - الهام حسینی پول
بررسی چگونگی تاثیر اضطراب برفرایند تحصیلی دانش آموزان
لیلا بانی - آرزو شکوری
افزایش بهره وری علمی وخلاقیت دانش آموزان با روش های نوین تدریس
سمیه عزیزی
نقش اضطراب و هیجان در نحوه ی عملکرد دانش آموزان مقطع ابتدایی
فاطمه درزی خلردی - سیده مطهره مهدوی سلیمی - پژمان خاکپور
تحلیل محتوای کتاب درسی فارسی سال دوم ، سوم و چهارم ابتدایی بر اساس شاخص مک لافلین
احسان عمویی اسرمی - جاوید عالیشاه - نوید عالیشاه - سیده فاطمه شریعت
Digital Storytelling and EFL Learners’ Oral Participation
Fatemeh Takallou
راهکارهای پیشرفت دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
کیمیا صفرپور کاکرودی - فاطمه صفر رضوی زاده
تحلیل تجربه پذیری در اشعار حافظ با تکیه بر اشعار ترغیبی
وحیده برزه - سید سروش ساداتی جمالی - عشرت السادات بابایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0