0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب درسی فارسی سال دوم ، سوم و چهارم ابتدایی بر اساس شاخص مک لافلین
نویسندگان :
احسان عمویی اسرمی
1
جاوید عالیشاه
2
نوید عالیشاه
3
سیده فاطمه شریعت
4
1- آموزش پرورش مدرسه شهید وردیان
2- آموزش پرورش
3- آموزش و پرورش
4- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا ، کتاب فارسی ابتدایی ، شاخص مک لافلین
چکیده :
بررسی و تحلیل کتاب درسی بعنوان یکی از عناصر مهم در فرآیند نظام متمرکز آموزش و پرورش ایران، از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است هدف این پژوهش میزان حرکت آموزش ایران در سال های اخیر به سوی آموزش که به صورت موضوعی بر روی کتاب فارسی سال دوم و سوم و چهارم ابتدایی که در سال 1398 تألیف شده می پردازد. پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوا و استفاده از روش مک لافلین انجام گرفته است. جامعه آماری در بخش تحلیل محتوا کتاب فارسی (بخوانیم) دوره ی ابتدایی می باشد و نمونه آماری کتاب فارسی ( بخوانیم ) سال دوم ، سوم و چهارم که به صورت تصادفی سه بخش اول ، وسط و آخر کتاب انتخاب شده است و تجزیه و تحلیل نشان می دهد که سطح کلاسی و سنی هر سه پایه دوم ، سوم و چهارم رعایت نشده است و بالاتر از درک و فهم آنها می باشد .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
به کارگیری یادگیری عمیق در بهبود حرکت ماشین های خودران
محمدکاظم طهماسبی - محمد شیخ الملوکی
استراتژی های مؤثر در ارتقای انگیزه تحصیلی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان
ارشیا آقاجانپور
بررسی تاثیر مصرف صبحانه بر یادگیری درس ریاضی دانش آموزان ابتدایی شهرستان خرم آباد در سال تحصیلی 98-97
نگار سیاه پوش - زهرا سیاه پوش
کارگاههای گفتوگو با والدین روشی موثر در ارتباط اثربخش خانوادهها با مدرسه
قاسم برجسته
تاثیر کار گروهی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه ی چهارم مدرسه ی دخترانه ی شرف شهر کلاردشت در درس علوم. سال تحصیلی 1402-1403
فاطمه سلیمان پور - فاطمه آقاجان زاده - زهرا حسن نیا گلسفیدی - مریم سلیمان پور
MINIMAL, HYPER-RIEMANNIAN, FREE GROUPS OVER FINITELY REGULAR EQUATIONS
Babak Khabiri
بررسی اثربخشی آموزش رسم آرایش الکترونی بور بر محتوای کتاب شیمی دهم
علیرضا ناصری مود
رونق اقتصاد و اشتغال با آموزش کارآفرینی در مدارس
ساره فرحی - فرزانه فرحی
بررسی نقش و جایگاه صنایع دستی در پیشرفت امور اقتصادی و اجتماعی کشور
نرجس نامدار واسکسی
چگونگی بهبود ذهنیت رشد و خودباوری دانش آموزان پایه ی یازدهم در درس ریاضی با روش یادگیری کومون
نیره بهداد - مرضیه پورخواجه
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0