0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
طرحهای تسهیم راز به کمک چند جملهایها
نویسندگان :
تینا اسدی
1
مبینا صفری
2
محمود داورزنی
3
1- دبیرستان فرزانگان ناحیه2 شهر ری
2- دبیرستان فرزانگان ناحیه2 شهر ری
3- پژوهش سرای رازی
کلمات کلیدی :
تسهیم راز، توابع چندجملهای، طرح آستانهای، درون یابی لاگرانژ
چکیده :
تقسیم یک عدد به عنوان یک رمز بین چند نفر، تسهیم راز نامیده میشود. هدف از یک طرح تسهیم راز این است که برای کشف رمز، حداقل نفر نیاز باشند و اگر کمتر از این تعداد حضور داشته باشند، از کنار هم قرار دادن سهمهای خود، هیچ گونه اطلاعاتی راجع به رمز به دست نیاورند. در این مقاله، طرحهای تسهیم رازی را بررسی میکنیم که کشف رمز نیازمند حداقل 2، 3 ، ... ،t نفر است و این کار را به کمک چندجملهای های درجه1، 2 و انجام میدهیم. در پایان به کمک یک رابطه، تسهیم راز را برای هر عدد دلخواه تعمیم میدهیم. نمودار توابعی که شامل این چندجملهای ها است، خط راست، سهمی و تابع درجه سوم است که با مطالب درسی پایههای نهم تا دوازدهم تطبیق دارد و میتواند به عنوان کاربرد این نمودارها بیان شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر خوابگاه ها بر عواطف و احساسات دانش آموزان متوسطه اول
امیرحسن جعفری خشت
چگونه توانستم با آگاهی سازی آسیب های ارتباط ودوستی با جنس مخالف درفضای مجازی (تلفن همراه )رادر دانش آموزان کلاس (مریم 2) پس از کرونا وبازگشت به مدرسه کاهش دهم ؟
زهرا منوچهری - پرویز نیک روش
گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان؛ راهبردهایی برای نظام ملی نوآوری در ایران
حیدر نجفی رستاقی
بررسی برخی بدمفهومشهای مبحث دینامیک در دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
فرشته گلیان - سمیرا بهرامی
نقش مادر در تربیت دینی فرزندان در خانواده با توجه به آموزه های قرآنی
سحر امیری رودباری
تحلیل محتوا کتاب علوم چهارم ابتدایی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد
فردوس حیدری ریکنده - پریسا سالار
نقش مدرسه در رشد اجتماعی ومهارت اجتماعی دانش آموزان
احمد کریمی
مطالعه توانمندی و کاربردهای فناوری اینترنت اشیاء
سید علی اصغر رضوی - قاسم علی احسانیان
نقش هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری ریاضی
گلناز عزیزی - عبدالله عزیزی
بررسی تاثیر هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان آمل
فضیله اسدیان - فاطمه صالحی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0