0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه تاثیر الگوی تدریس مبتنی بر یادگیری مشارکتی و الگوی تدریس پیش سازماندهنده بریادگیری و یادداری درس مطالعات دانش آموزان دختر هفتم شهرستان چالوس
نویسندگان :
سمیه رحمت پسند
1
خدیجه مددی
2
معصومه ملک پور
3
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
2- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
3- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
کلمات کلیدی :
الگوی تدریس مبتنی بر یادگیری مشارکتی،یادگیری،یادداری،دانش آموزان دختر دوره اول دبیرستان،الگوی تدریس پیش سازمان دهنده
چکیده :
این مطالعه از نظر هدف، یک پژوهش کاربردی است که به منظور مقایسه تاثیر الگوی تدریس مبتنی بر یادگیری مشارکتی و الگوی پیش سازماندهنده بریادگیری و یادداری درس مطالعات دانش آموزان هفتم شهرستان چالوس صورت گرفته است. در این پژوهش از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه آزمایشی 1 و 2 استفاده گردیده است. جامعه آماری پژوهش، شامل تمامی دانش آموزان دختری که در مدارس دولتی شهرستان چالوس در سال تحصیلی 1402-1401 مشغول به تحصیل بوده اند ،می باشد. با توجه به موضوع تحقیق، متغیرهای پژوهش عمدتاً اسمی و رتبهای محسوب میشوند. با توجه به ويژگيها هر دانش آموز، روش نمونهگيري به صورت خوشهای و از نوع تصادفی ساده میباشد. 60 نفر به صورت کاملا تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شده و در دو گروه 30 نفری آزمایش و گواه تقسیم شده اند. ابزار جمع آوری اطلاعات ، آزمون محقق ساخته بوده است. برای محاسبه معنی داری نتایج در میان گروه ها از آزمون tوابسته و برای محاسبه معنی داری نتایج در بین گروهها از آزمون tمستقل استفاده شد. نتایج در این پژوهش نشان دادکه الگوهای تدریس مبتنی بر یادگیری مشارکتی نسبت به الگوی تدریس پیش سازمان دهنده در یادگیری و یادداری تفاوت معنی داری را نشان می دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیش بینی روابط بین سبک های یادگیری، اضطراب ریاضی دانش آموزان هنرستانی (مطالعه موردی: پایه دهم و یازدهم ناحیه 2 شهرری)
فاطمه مرادی
بررسی مبانی روان شناختی در سند برنامه درسی ملی
مرزبان ادیب منش
تبیین خلاقیت، نوآوری و شکوفایی درنظام تعلیم و تربیت
منصوره اسدی - کلثوم هرسیج ثانی
خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی
مهرداد بهاری پور - کیوان مرادی پور
چگونه توانستم علاقه دانش آموزان بی انگیزه مدرسه بعثت رانسبت به درس تربیت بدنی با استفاده از مشارکت مدیر مدرسه و والدین در دوران آموزش مجازی افزایش دهم؟
ملیحه فاضل
سوء مصرف مواد: آگاهی و نگرش دانشآموزان دختر مقطع دوم متوسطه (هنرستان) شهرستان سیمرغ و لزوم مداخله آموزش و پرورش
زهرا قاسم زاده - عاتکه گرزین متاعی - شهاب رزاقی کله بنی - فرشته آقاجانی
اثربخشی آموزش با رویکرد مثبتنگر بر تنظیم هیجانی و تحریفهای شناختی پدران دارای کودک پسرکمتوان ذهنی
سعید زرگران - اشرف السادات اکبری
تاثیر فعالیت آزمایشگاهی در فرآیند یادگیری دانش آموزان
سیده مائده زمانی - مریم قادری - نادره حمیدی
بررسی رابطه سطح سواد و آموزش خانواده با هویت اجتماعی دانش آموزان
منصوره براری - علی رحیمی نژاد - محمد کبودتبار فیروزجائی
چگونه توانستیم دانش آموزانِ پایه هشتم دوره اول متوسطه را به علمِ جغرافیا علاقمند سازیم
علی پورقیومی - ولیالله نظری - علی صادقی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0