0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر کاهش احساس تنهایی دانش آموزان پسر در دوران کرونا
نویسندگان :
علیرضا اسلامی
1
پژمان بریمانی
2
سمانه دوست محمد
3
1- دانشگاه آزاد تنکابن
2- دانشگاه آزاد بیرجند
3- دانشگاه آزاد ساری
کلمات کلیدی :
کلید واژه ها: آموزش مهارت جرات ورزی،کاهش احساس تنهایی،دانش آموزان،دوران کرونا.
چکیده :
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر کاهش احساس تنهایی دانش آموزان پسر در دوران کرونا بود. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با گروه کنترل بود. جامعه آماري اين پژوهش شامل دانش آموزان پسر دوره ابتدایی مدرسه خسرویه ناحیه2 شهر ساری در سال تحصیلی 1401-1400 بوده است. تعداد 40 دانش آموز که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. از پرسشنامه های احساس تنهایی راسل(1984) برای جمع آوری داده ها استفاده شد. سپس مداخله آزمایشی (آموزش جرات ورزی) برای گروه آزمایش، طی 8جلسه 60 دقیقه ای اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت. پس از اتمام برنامه آموزشی از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد در بین افراد شرکت کننده در گروه های آزمایش و کنترل از لحاظ نمره احساس تنهایی در پس آزمون معنادار بوده است. بنابراین آموزش مهارت جرات ورزی بر کاهش احساس تنهایی دانش آموزان پسر در دوران کرونا تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی و اعتبار یابی مولفه های برنامه درسی معنوی با تاکید بر هویت ایرانی اسلامی در برنامه درسی دوره متوسطه شهرستان بابل
فریبا فرحیان رودی - اتنا باقرزاده شش پل - مریم دولتیاری
بررسی نقش عوامل کلیدی مؤثر بر مدیریت بازرگانی با تأکید بر بازارهای برون مرزی
سیدجمال پورهاشم
چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری های نوین در آموزش و یادگیری معکوس و تاثیر آن بر دانش آموزان نابینا
سحر کاظمی سرشت - زهره اکبرزاده - عطیه انصاری کزج
ارتقای دانش و مهارت تولید محتوای الکترونیکی در معلمان با برگزاری دوره توانمندسازی پروژه محور: اقدام پژوهی
فاطمه رهبری - ناصر تسلیمیان
جادوی بازی ویادگیری درکلاس درس
نازنین زینب عظیمی - گلناز رضا علیزاده یکتا
بررسی راهبرد آموزشی مغز محور، بر مبنای الگوی برنامه ریزی درسی اَکِر
منا ملکی - فاطمه رفیعی پور - زهرا نبئی
نقش میانجی تنظیم هیجان در رابطه الگوهای ارتباطات خانواده/ استادان با جرات ورزی در دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان
علیرضا بادله - عبدالواحد صفائی - مهدی نامداری پژمان
بررسی مشکل هنرجویان رشته کامپیوتر در مبحث الگوریتم و برنامه نویسی در درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی
آرزو موسوی - معصومه همتی زاده - زینب داودی
کاربرد روشهای نوین تشویق در آموزش ابتدایی
مرضیه نیری - مهدی محمودی
نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
مهسا غلامحسین¬زاده - زهرا بهرامی - مجید خورشیدی - عباس وفائی سورکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0