0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
نویسندگان :
مهسا غلامحسین¬زاده
1
زهرا بهرامی
2
مجید خورشیدی
3
عباس وفائی سورکی
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
3- معاون مدرسه شهید مهاجر دارابکلا
4- دانشگاه پردیس دکتر شریعتی ساری
کلمات کلیدی :
آموزش وپرورش،سیستم های آموزشی،فن آوري اطلاعات و ارتباطات
چکیده :
هدف اصلی اين مقاله شناسايی نقش فن آوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش است. امروزه با ورود فن آوري های نوين در آموزش مجازی و تولید محتوای الکترونیکی و به خصوص دسترسی به اينترنت در بین جامعه فراگیر در مدارس، و تاثیرپذيری آن ها از فرهنگ های جهانی و غیربومی، موقعیتی به وجود آمده است كه آموزش وپرورش ناگزير است تا كاركردهای نوينی را متناسب با نیازهای زمان برای خود برگزيند. گزينش و دست یابی به كاركردهای نو مستلزم نگاهی نو به نظام آموزش وپرورش است. در اين مقاله با استفاده از روش توصیفی و اسنادی، نقش فن-آوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش مورد بررسی قرار گرفت نتایج نشان داد که فن آوري اطلاعات و ارتباطات همیشه در دسترس است و از هر مکانی قابل استفاده است و مسئله زمان و صرف هزينه رفت وآمد را جهت آموزش حل كرده است. چراكه در دنیای اطلاعاتی امروز، زمان از اهمیت فراوانی برخوردار است و فرد بايد دركوتاه ترين زمان ممکن به كسب اطلاعات و دانش موردنیازخود بپردازد. بنابراين كاربرد فن آوري اطلاعات و ارتباطات در امر يادگیری، اين فرايند را تسهیل می کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی الگوی جامع استعدادپروری موفق ورزشکاران در مدارس والیبال گنبدکاووس
حمیدرضا قزلسفلو - بهنوش رفیعی چایجان - سیده زینب میرزائی - سیده زهرا میرزائی
چگونه توانستیم ضعف دیکته نویسی یاسین، دانشآموز پایه ششم را در سال تحصیلی 1400-1399 بهبود ببخشیم؟
معصومه عسگریان - محدثه امینی نیا - معصومه کاظمی - محمد قربان پور
اثربخشی قصه درمانی بر خودکارآمدی دانش آموزان مقطع ابتدایی
ضحی معلمی ساروی - منصوره پاکدل - فاطمه اسحقی مله
بررسی عوامل موثر بر رشد شخصیت و توانمند سازی دانش آموزان ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ریگان( با محوریت پایه ی دوم و سوم)
محمد داراباز - عزت الله ملک پور افشار
ذهنیت رشدی و ارتباط آن با مدیریت استرس و چالشها
شهربانو نورزاد - صبح نساء حسین پور - رحیمه رضایی - عاطفه منفرد سرخرودی
شناسایی نقاط قوت و ضعف یادگیری الکترونیکی در ایجاد تعاملات مناسب میان خانواده و مدرسه
رضا جباری - مهدی محمودی
پرخاشگری و عوامل آن در دانش آموزان ابتدایی
سیدحمیدرضا حسینی
پیش بینی رابطه ی بین اشتیاق تحصیلی و تجربه ی یادگیری دانش آموزان پسر دوره ی دوم ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 98-1397
آرش ابراهیم زاده - یوسف ساداتی - محمدعلی محجرخیری
بررسی جایگاه رویکرد پژوهش محوری در کتاب علوم پایه ششم دبستان با استفاده از تکنیک آنتروپی شانون
سحر امیری رودباری
نگاهی کلی بر آموزش مجازی با توجه به معایب و مزایای آن
محمد غفاری مجلج - محمد کبودتبار فیروزجائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0