0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری های نوین در آموزش و یادگیری معکوس و تاثیر آن بر دانش آموزان نابینا
نویسندگان :
سحر کاظمی سرشت
1
زهره اکبرزاده
2
عطیه انصاری کزج
3
1- اموزش و پرورش گیلان
2- اموزش و پرورش گیلان
3- اموزش و پرورش گیلان
کلمات کلیدی :
فناوری های نوین،یادگیری معکوس،دانش آموزان نابینا
چکیده :
استفاده از فناوری های نوین در فرایند آموزش و یادگیری دانش آموزان امروزه اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این فناوری ها با ارائه ابزارها و امکاناتی به دانش آموزان کمک می کنند تا بهتر و به صورت فعالانه اطلاعات را دریافت و یاد بگیرند. از مزایای استفاده از این فناوری ها می توان به افزایش تعاملات آموزشی، ارتقاء مهارت های فکری و عملی دانش آموزان نابینا، افزایش تمرکز و توجه آنان به موضوعات درسی، و همچنین افزایش خلاقیت و نوآوری آنان اشاره کرد. یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از فناوری های نوین در آموزش و یادگیری، افزایش تعاملات آموزشی است. با استفاده از این فناوری ها، دانش آموزان نابینا می توانند به راحتی با محتوای آموزشی تعامل داشته و سوالات خود را مطرح کنند. این امر باعث می شود که آموزش به شکلی کاملا دوسویه و تعاملی ارائه شود و دانش آموزان بتوانند بهتر و عمیق تر مطالب را درک کنند. علاوه بر این، استفاده از فناوری های نوین منجر به ارتقاء مهارت های فکری و عملی دانش آموزان می شود. این فناوری ها امکان ارائه محتوای آموزشی به شکل های متنوع و جذاب را فراهم می کنند که باعث تقویت مهارت های تفکری و عملی دانش آموزان می شود. به عنوان مثال، با استفاده از ویدیوها، نرم افزارهای آموزشی تعاملی و بازی های آموزشی، دانش آموزان می توانند مهارت های خود را بهبود بخشند و بهتر و سریع تر مطالب را یاد بگیرند. با توجه به آنچه که گفته شد در این مقاله به بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری های نوین در آموزش و یادگیری معکوس و تاثیر آن بر دانش آموزان نابینا می پردازیم
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی چالش سندروم های سازمانی و راهکارهای کاهش آن(با تاکید بر رفتارهای ضد شهروندی سازمانی)
حسین مومنی مهموئی - المیرا اعتمادی نیا
بررسی ارتباط ویژگی های شخصیتی و نوآوری سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی
زهرا ایلخانی - نفیسه ایلخانی - فاطمه غلامی
بهبود و ارتقاء یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم، با استفاده از راهکارهای خلاقانه وکنترل استرس
لیلا قاسمی شورابی - سمیه سیفی
نقش مشاور و کارکنان مدرسه در ارتقاء سطح تحصیلی دانش آموزان
مجید جشیره - فضیله حوت - مهران پرهیزکار - رابیه میهن خواه
رابطه آموزش های فنی و حرفه ای با کارآفرینی و اشتغال
سمانه شاه حسینی - حجت اله سیفی - آرزو رنجبر
تحلیل محتوای کتاب هندسه 3 دوازدهم ریاضی براساس روش ویلیام رومی ( از نظر فعال یا غیر فعال بودن)
فاطمه یوسف زاده درزی
افزایش مهارت حل مسئله و تقویت روحیه پرسشگری از طریق بازنمایی تمرینی و چندگانه مسائل ریاضی دردانش آموزان دوره ابتدایی
سیده عاطفه میری رستمی
شناسایی راهکارهای تقویت ایمنی وامنیت سواحل ساری (تاکید بر گردشگری ورزشی)
شهرام زارع - بهزاد باقریان - رضا آرامش - جبیر تقی زاده
تاثیر تلویزیون ورسانه جمعی وبرنامه هایش بر توانمند سازی فراگیران
کلثوم جعفری - مهدیه حیدری
بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانشجویان رشته مربی کودک دانشکده فنی و حرفه ای الزهرا شیراز
فیروزه عباسیان امین - زهرا آقاجعفری - لیلا دستان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0