0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانشجویان رشته مربی کودک دانشکده فنی و حرفه ای الزهرا شیراز
نویسندگان :
فیروزه عباسیان امین
1
زهرا آقاجعفری
2
لیلا دستان
3
1- دانشکده فنی و حرفه ای الزهرا شیراز
2- علامه طباطبایی
3- دانشکده فنی و حرفه ای الزهرا شیراز
کلمات کلیدی :
مهارت های زندگی،هوش هیجانی،دانشجویان
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانشجویان رشته مربی کودک دانشکده فنی و حرفه ای الزهرا شیراز انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان رشته مربی کودک مقطع کاردانی دانشکده فنی و حرفه ای الزهرا شیراز است که تعداد آنها بالغ بر 100 نفر می باشد. نمونه آماری این پژوهش براساس جدول کوکران 85 نفر انتخاب شده است. جهت جمعآوری اطلاعات از دو پرسشنامه مهارتهای زندگی قیاسی و هوش هیجانی بار- آن استفاده گردید.. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین مهارتهای زندگی بطور کلی با هوش هیجانی رابطه وجود دارد و این ارتباط با سطح اطمینان 95 درصد معنی دار است. بین مؤلفه های مهارتهای زندگی از جمله خودآگاهی، توانایی حل مسأله، مهارت شهروندی و همچنین مهارت حرفهای با هوش هیجانی ارتباط معنادار و مثبتی وجود دارد و از این میان، مؤلفه مهارت حرفه ای و پس از آن توانایی حل مسأله و مهارت شهروندی با قدرت پیش بینی بالا می توانند هوش هیجانی را پیش بینی کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی مولفه های ارتقاء کیفیت آموزشی در دوره های تحصیلات تکمیلی در آموزش عالی
الهه کشاورز - احمدرضا اوجی نژاد - مهدی حاجی زاده - لیلا بهزادی
بررسی میزان تاثیر گذاری اجرای برنامه ی تعالی مدیریت بر اساس تعالی سازمانی مدرسه بر کارایی مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه)با محوریت مدیران مدارس مجری طرح تعالی آموزش وپرورش شهرستان زهک)
لیلی دامن سبز
اثر مهارتهای ارتباطی بر اوقات فراغت فعال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
زینب نعمتپور کرانی - شیوا آزاد فدا - علی اصغر درودیان
اخلاق پژوهش
سیمین امینی زارع - هستی طالبی
آموزش مجازی ( مزایا ، معایب و تکنیک ها)
فرحناز بابویی - سکینه چنیده - مریم حسین نژاد - ربابه درویشی
بررسی رابطه جوعاطفی خانواده با انگیزه افزایش تاب آوری دانش آموزان دختر شهرستان شیروان
رقیه علیمردانی - محمد عباسی - حسن فریدی
برنامه درسی آمیخته با قصه گویی گامی در مسیر یادگیری
عاطفه مجدی کفشگری - سید امید حسینی کیاسری - آرمین عبدالله پور
ارتقای دانش و مهارت تولید محتوای الکترونیکی در معلمان با برگزاری دوره توانمندسازی پروژه محور: اقدام پژوهی
فاطمه رهبری - ناصر تسلیمیان
طراحی الگوی استاندارد شایستگی حرفه در سطوح 1 و 2 صلاحیت حرفه ای ملی مبتنی بر ادبیات مرتبط
احمدرضا دوراندیش - عزت الله نادری
ضرورت توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس و موانع و چالش های پژوهش در مدارس دوره متوسطه اول
خدایار دژکامه - خورشید کرمیان - رباب توپا اسفندیاری - زهرا کاویانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0