0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شناسایی چالش سندروم های سازمانی و راهکارهای کاهش آن(با تاکید بر رفتارهای ضد شهروندی سازمانی)
نویسندگان :
حسین مومنی مهموئی
1
المیرا اعتمادی نیا
2
1- دانشگاه آزاد تربت حیدریه
2- دانشگاه آزاد تربت حیدریه
کلمات کلیدی :
واژگان کلیدی: سندروم های سازمانی، رفتارهای ضد شهروندی، رفتارهای شهروندی، فرهنگ سازمانی
چکیده :
چکیده شغل افراد یکی از عمدهترین دلایل فشار روانی در زندگی آنها است. شغل براي هر فرد به عنوان عامل شکل دهنده هویت اجتماعی، تامین کننده نیازهاي زندگی و تشکیل دهنده روابط اجتماعی محسوب میشود و از منابع مهم تنیدگی به شمار میآید. در مشاغلی که در آنها ارتباط انسانی مطرح است، تنیدگی بیشتري وجود دارد و فشارهاي روانی ناشی از شغل اگر بیش از حد باشند، میتوانند با ایجاد عوارض جسمی، روانی و رفتاري براي سلامت فرد، مضر باشند و موجب سندروم های سازمانی از قبیل فرسودگی شغلی، رفتارهای ضد شهروندی سازمانی، ترک شغلی و ... شوند. البته افراد احتمالاً وقتی از شغل خود راضی باشند و وقتی به آن ها وظایفی واگذار شود که به خودی خود رضایت بخش هستند، یا زمانی که آن ها رهبرانی حمایت کننده و الهام بخش دارند، خیلی بیش از الزامات رسمی شغل خود کار می کنند اما در مقابل از معضلات سازمان های امروزی وجود رفتارهایی همچون کم کاری، پرخاشگری، قلدری، لجبازی و کینه توزی است که در قالب رفتارهای ضد شهروندی سازمانی یاد می شوند. برخلاف رفتار شهروندی سازمانی که انجام آن باعث بهبود مؤثر وظایف و نقش ها در سازمان ها می شود بروز رفتارهای ضد شهروندی هم بر عملکرد سازمانی و هم بر روابط و روحیه کارکنان تاثیر منفی دارند. با توجه به این موارد پژوهش حاضر به شناسایی چالش سندروم های سازمانی و ارائه ی راهکار برای آنها با تاکید بر سندروم سازمانی رفتار ضد شهروندی می پردازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر تفاوت های فردی در سبک های یادگیری با کاهش استرس دانش آموزان
سحر کاظمی سرشت - لیلا بشارتی کیوی - فاطمه صابر ازموده
راهکارهای موثر برای ایجاد علاقه به یادگیری قرآن و تقویت مهارت روخوانی در دانش آموزان دو پایه(اول ودوم) دبستان بلال زیلت شهرستان قائم شهر
فیروزه محمودزاده تیلمی
بررسی تاثیر بازی درمانی گشتالتی بر انزواطلبی دانش آموزان
زهرا عباسی کلان - عارفه صادقی
بررسی مقایسه ای یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی با یادگیری مشارکتی بر میزان شادکامی دانش آموزان
شقایق رضاپناه - فاطمه دهقان - اویس حمیدی - علی مهری - اسماعیل قنبری
بررسی حاکمیت شرکتی و Qتوبین در اندازه گیری عملکرد سازمانی
خدیجه ابراهیمی نیاک
نقش مدیریت دانش و خلاقیت در تدریس بر یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی
مصیب زنگنه
تفسیر نشانه شناسی مشتق در کتاب های درسی ریاضی ایران در یک دوره 40 ساله
سعید حق جو - ابراهیم ریحانی
بررسی رفتار عدالت محور مدیران بر کاهش افسردگی دانش آموزان(مطالعه موردی:دانش آموزان متوسطه آموزش و پرورش نصرت آباد)
شهیده شهرکی
توسعه خلاقیت دانش آموزان با روش تدریس
زهرا سالاری - زهرا صابر - فهیمه کبیری
رابطه رهبری معتبر و نادیده گرفتن خشم با توجه به نقش میانجی در ک صدای کارکنان
منصور اسدی - فرزانه رحیمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0