0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر یادگیری معکوس بر رشد یادگیری دانش آموزان ابتدایی چابهار
نویسندگان :
مجید جشیره
1
سعیده هدایتی
2
بدریه هاشم زهی
3
1- دانشگاه سیستان و بلوچستان
2- دانشگاه آزادچابهار
3- دانشگاه آزدچابهار
کلمات کلیدی :
یادگیری معکوس،یادگیری،دانش آموزان ابتدایی
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر گذاری یادگیری معکوس بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی چابهار است که به صورت توصیفی – همبستگی با بهره مندی از پرسشنامه محقق ساخته ی ۳ سوالی ۴ گزینه ای با ضریب آلفای کرونباخ ۷۵۴/۰ در تیر ۱۴۰۱ انجام گرفت جامعه ی آماری پژوهش حاضر کل دانش آموزان ابتدایی چابهار بودند که ۶۴۳ دانش آموز به شیوه ی تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در یک کلاس معکوس، مسئولیتهای دانشجویان افزایش یافته و همه درگیر یادگیری میشوند. در ان روش، غایبین از درس عقب نخواهند افتاد. در یک کلاس معکوس، ارتباط بیشتری بین استاد و دانشجو ایجاد میشود و فاصلههای موجود در آموزش سنتی برطرف میشود، یادگیری فرایندی است که در زندگی هر کسی همواره جریان دارد. گاهی علی رغم میل باطنی در حوزه آموزش ناچار به یادگیری هستید. یادگیری که با تمرین و تکرار همراه باشد به تدریج شما را به مرحله تثبیت و حرفهای شدن میرساند. البته رسیدن به این مرحله، نیاز به صبر و حوصله دارد. در این مرحله است که افراد در زمینه شغلی، ورزشی یا تحصیلی با تجربه و حرفهای میشوند. پیشرفت در یادگیری، بر اثر تمرین و تکرار، با وارد شدن به مرحله خودکار شدن یادگیری حاصل میشود،براساس استنباط های انجام شده می توان گفت که یادگیری معکوس دارای مولفه هایی چون تعامل معلم و شاگرد،دانش آموز محوری، شیوه های تدریس با یادگیری دانش آموزان ابتدایی چابها ر همبستگی مثبت ومعنی داری وجود دارد،پیشنهاد می شود در پژوهش های آتی پیرامون یادگیری معکوس و پیشرفت تحصیلی مقاله ای نوشته شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزیابی برای یادگیری در مقابل ارزیابی یادگیری: کلیدی برای موفقیت ها و بهبود آموزشی در کلاسهای درس
بهرام مقدس
چگونه توانستم روان خوانی دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی را حل کنم؟
فاطمه نوری
روایتی از بهبود درک دستگاه گردش خون دانش آموزان پایهی چهارم ابتدایی با استفاده از روش تلفیقی
آرش ابراهیمزاده
بررسی تأثیر هوش مصنوعی در فرآیند تعلیم و تربیت
فاطمه حاجی پور اسی - آرزو رنجبر - حوا ابراهیمی
بررسی عوامل موثر تربیت دانش اموزان در برنامه ی درسی پنهان در بین مدیران شهرستان چالوس به کمک روش آنتروپی
عالیه پیرخندان گل سفید
فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش آن در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت
زینب دشتکی - لیلا اکبری
بررسی محتوای کتاب ریاضی (2) پایه یازدهم تجربی دوره متوسطه از لحاظ سیالی ، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد
مریم اسدی
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی بر اساس توجه به آموزش حقوق کودک
مریم دیوسالار - محمد غفاری مجلج
بررسی ارتباط چابکی و هوش سازمانی با ایمنی در محیط کار در پرسنل آتش نشانی قم
مهدی رضای کاشانی
بررسی نقش بازی های آموزش ریاضی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
محمد قاسم زاده - مرتضی پریچهره تروجنی - احد صحرابانی - شهناز عبدالله پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0