0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش مهارت های برقراری ارتباط موثر و خودآگاهی بر اضطراب تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
نویسندگان :
هنگامه کتال
1
1- آزاد
کلمات کلیدی :
کلید واژهها: آموزش مهارت های برقراری ارتباط موثر،خودآگاهی،اضطراب تحصیلی،دانش آموزان.
چکیده :
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارت های برقراری ارتباط موثر و خودآگاهی بر اضطراب تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی بوده است. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون و با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر قائمشهر در سال 1402 بودند که با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس 30 نفر انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. شرکت کنندگان پرسشنامه اضطراب تحصیلی را تکمیل نمودند. مداخله آزمایشی آموزش مهارت های زندگی (خودآگاهی و برقراری ارتباط موثر) برای گروه آزمایش طی 10 جلسه 60 دقیقه ای اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت. پس از اتمام برنامه آموزشی از هر 2 گروه پس آزمون به عمل آمد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که که میانگین نمره اضطراب تحصیلی دانش آموزان در پس آزمون گروه آزمایش نسبت به پیش آزمون معنادار بوده است. بنابراین آموزش مهارت های برقراری ارتباط موثر و خودآگاهی بر اضطراب تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی مزایا و معایب تغییرات آموزش از حضوری به حضوری و مجازی در دوران کرونا و پساکرونا و مزایا و معایب آن
راضیه دوجی
بررسی وضعیت کمبود آب و آلودگی منابع آب
فاطمه خزایی کوهپر - معصومه خزایی کوهپر
کاربرد ریاضیات در اقتصاد
علی سروی همپا
تبیین مولفه های سلامت معنوی معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
پروانه مهرجو - زهرا آمده
اسلام و تربیت بدنی
سیده بتول حسینی
تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات بر کیفیت آموزش و یادگیری
لیلا قاسمی شورابی - سمیه سیفی
بررسی مقایسه ای تأثیر استفاده از تختههای الکترونیکی و تخته های وایت برد بر میزان مشارکت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان ساری
سیده صفورا براتی - خیرالله قابلی - فاطمه یوسفی - سمانه امامی خطبه سرا
تحلیل مدل رگرسیونی رهبری معنوی و سلامت سازمانی اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام
سعید کولیوندی - عباس درخشان سامانی - محمد قادریان - مهدی افضلی بهلولی
A Critical Review of the Current Status of EFL Speaking Assessment in Junior High School Context in Iran; Dilemmas and Pedagogical Interventions
Seyyed morteza Hashemi toroujeni - Mohammad reza Ebrahimi - Mohammad Mehdi Mortazavi
تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه اول مقطع ابتدایی بر اساس میزان توجه به ابعاد هویتی
عارف علیزاده - علیرضا ذبیحی کلکناری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0