0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی وضعیت کمبود آب و آلودگی منابع آب
نویسندگان :
فاطمه خزایی کوهپر
1
معصومه خزایی کوهپر
2
1- دبستان شهید فرسیان
2- دبستان حضرت رقیه (س)
کلمات کلیدی :
منابع آب،آلودگی آب،چرخه آب،کمبود آب
چکیده :
چکیده: آب منشأ حیات است و زندگی بدون آب غیر ممکن است. شاید بتوان بدون غذا تا چند روز زنده ماند اما بدون آب نه. 65 درصد از بدن انسان و 70 درصد از سطح کره ی زمین از آب تشکیل شده است.آب در صورت بخار در هوا، رود و برکه در روی زمین و آب زیرزمینی هم در داخل زمین بوجود می آورد. آب سه اثر مهم بر روی زمین دارد که عبارتند از: کنترل وضع هوا یعنی دمای شب و روز، فرسایش زمین که باعث تخریب مواد و رسوب در جاهای دیگری به لحاظ حاصلخیزی خاک می شود و افزایش و رشد جمعیت یعنی هر جا که آب باشد آبادانی نیز هست (باوفا، 1395). آب به طور مداوم در هوا و خشکی در حال حرکت است، یعنی بر اثر تابش انرژی خورشید به آب دریا و تشکیل ابر و سپس برف و باران چرخه ایی تشکیل می شود که همواره جریان دارد. گاهی تغییرات بر روی آب ها به وجود می آید که طبیعی است. مثل گل آلود شدن آب در اثر سیل که به آن آلودگی طبیعی گفته می شود و به مرور زمان از بین می رود و آب صاف می شود. گاهی آلودگی به دست انسان بر اثر فاضالب هایی که وارد آب های جاری می شود، صورت می گیردکه باعث مسمومیت انسان ها و از بین رفتن گیاهان و جانوران می شود. کلید واژه: منابع آب، آلودگی آب، چرخه آب، کمبود آ
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر قصه گویی تعاملی بر سواد خواندن دانش آموزان پایه ی سوم مدرسه ی پسرانه ی شاهد در شهرستان ساری
وحیده برزه - سیده نیره هاشمیان
رابطه بین اضطراب ناشی از کرونا و تاب آوری با رضایت شغلی معلمان دوره ی ابتدایی شهر ساری
مریم انصاری
سویه های جهانی شدن و نحوه ارتباط نخبگان ایران؛ و تاثیرات آن برامنیت ملی ج.ا. ایران
سید رحمان میرزازاده - ابوالقاسم باباتبار سرخی
یادگیری مشارکتی راهکاری برای آموزش مجازی در شرایط همه گیری ویروس کرونا
زهرا احمدپور - مائده عباس تبار
تربیت معلم و نیاز مبرم به آموزش انشا
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - محمود علی اصغرپور موزیرجی - علیرضا رحیمی
چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم ابتدایی را با مسائل اخلاقی و تربیتی آشنا سازم
زهرا غفاری آبی سفلی
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در تسهیل یادگیری خودراهبر و مستقل در دانش آموزان
سحر طاهری
رابطه کمال گرایی پیشرفت دهنده با یادگیری سازمانی و اخلاق سازمانی در آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ساری
محمدتقی معتمدی تلاوکی - معصومه محمودی - خدیجه قربانی ولیک چالی
تحلیل محتوای کتاب بخوانیم مقطع پنجم ابتدایی بر مبنای پرورش تفکر انتقادی دانش آموزان
زینب کیاحسینی
بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر شاخص های رشد خلاقیت معلمان در مدارس ابتدایی استان مازندران
فرشته چاری سرستی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0