0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر محق پنداری تحصیلی بر نگرش های ناکارآمد دانش آموزان دختردوره دوم متوسطه شهرستان آمل
نویسندگان :
خدیجه ابراهیمی نیاک
1
1- موسسه آموزش عالی خزر محمودآباد
کلمات کلیدی :
محق پنداری تحصیلی،نگرش های ناکارآمد
چکیده :
در این پژوهش تاثیر محق پنداری تحصیلی بر نگرش های ناکارآمد دانش آموزان بررسی شد جامعه آماری پژوهش حاضر دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان آمل که در سال تحصیلی 1403-1402 مشغول به تحصیل بوده اند که تعداد آنها 1100 نفر بوده است. نمونه آماری به تعداد 285 نفر از دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان آمل با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری این پژوهش دو پرسشنامه استاندارد بوده است که با مقیاس پنج درجه ای لیکرت ساخته شد.برای سنجش محق پنداری تحصیلی از پرسشنامه محقق پنداری تحصیلی چونینگ و کمبل(2009) ، به منظور سنجش نگرش های ناکارآمد از پرسشنامه وایزمن و بک (1978) استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smartpls3 انجام شده است. یافته های پژوهش نشان داد محق پنداری تحصیلی و مولفه های آن(مسئولیت پذیری بیرونی شده و حق به جانبی) بر نگرش های ناکارآمد تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی روش های مدیریتی جذب مردم و جوانان به مسجد
ملیحه محمدنژاد نامانلو
مطالعه و بررسی عناصر داستان در داستان «اصلی و کرم» آذربایجان (مطالعۀ موردی: پیرنگ، شخصیت و شخصیت پردازی)
حسین قاسمی زاده
تاثیر آموزش محیط زیست بر یادگیری دانش آموزان پایه پنجم و ششم دبستان پسرانه تدبیر شهرستان بهارستان 1 در سال تحصیلی 1402-1403
پریا امیری - زهرا نجاتی - فاطمه پورمحمد
بررسی رابطه بین سوادرسانه ای و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه دوم
مریم دولتیاری - اتنا باقرزاده شش پل - فریبا فرحیان رودی
مطالعه مروری اصول عملیاتی روش تحقیق زمینه ای : گراندد تئوری
صفیه طهماسبی - قاسم علی احسانیان
الگوی کاربست چارچوب نشانه شناسی پیرس در نقد و ارزیابی کتب درسی ریاضی
ریحانه سادات مهدی زاده - سعید حق جو - ابراهیم ریحانی
بررسی عوامل موثر برافزایش انگیزه پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان دوره متوسطه
مهرانه دلاویز بایعکلایی - حسن میرزاجانی - رضا اعلمی
تحلیل محتوای برنامه درسی فارسی سال پنجم وششم ابتدایی بر اساس شاخص مک لافلین
احسان عمویی اسرمی - خدیجه عباسی رستمکلاته - نسیم منصوری
رابطه سازگاری اجتماعی با بهزیستی روانشناختی در دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهرستان ورزقان
شیدا شهبازی
چگونه توانستم برای تدریس مطالعات اجتماعی پایه چهارم به صورت مجازی روش تدریس مناسبی پیدا کنم ؟
سارا کریمی - محسن اکبری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0