0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
الگوی کاربست چارچوب نشانه شناسی پیرس در نقد و ارزیابی کتب درسی ریاضی
نویسندگان :
ریحانه سادات مهدی زاده
1
سعید حق جو
2
ابراهیم ریحانی
3
1- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
2- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
3- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
کلمات کلیدی :
الگو، پیرس، کتابهای درسی ریاضی، نشانه شناسی، نقد و ارزیابی
چکیده :
کتاب های درسی به عنوان منابع اصلی تدریس در نظام آموزش و پرورش ایران، روش های مختلفی برای آموزشِ محتوا به دانش آموزان بکار می برند. نقد و ارزیابی کارایی و اثربخشی روش شناسی آموزشی این منابع، یکی از مهمترین وظایف پژوهشگران و برنامهریزان درسی است. در این راستا روش های مختلف ارزیابی و کیفیت سنجی چون: کارت امتیاز متوازن و غیره، مورد استفاده قرار می گیرند. هدف این پژوهش ارائه روشی جدید برای تحلیل کتب درسی ریاضی با استفاده از چارچوب نشانه شناسی پیرس می باشد. در این راستا محققین پس از معرفی چارچوب نشانه شناسی پیرس، مدل خود را که از طریق روش دلفی و اخذ نظر از سه نفر از خبرگان آموزش ریاضی طی سه مرحله حاصل شده است؛ معرفی می نمایند. شایان ذکر است روایی الگوی چهار سطحی حاضر از طریق مثلثی کردن و گروه خبرگی موازی مورد تایید قرار گرفته است. این پژوهش برای محققین و آموزشگران ریاضی و برنامهریزان درسی و علاقهمندان به این حوزه میتواند مفید باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی کاربرد شیوه های نوین تدریس و تاثیر آن بر آموزش و یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان شیروان
گوهر رهنما قلعه حسن
بررسی تاثیر هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان آمل
فضیله اسدیان - فاطمه صالحی
بررسی نقش انگیزة شغلی معلمان در کاربست روش های نوین آموزش در مدارسه
محمدباقر فرقانی اوزرودی - زهره سلیمی
چگونگی رفع دروغگویی دانشآموز پایه ششم ابتدایی
مهرداد مرادخانی - فریبا قاسمی
خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی
مهرداد بهاری پور - کیوان مرادی پور
بررسی مزایا و معایب کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش
سعید محسنی پور - عسکری دبیدی بهنمیری - علی کوپایی - شهاب رزاقی کله بنی
بررسی رویکردهای نوین در مدیریت استراتژیک منابع انسانی در آموزش و پرورش
مهدی بدری کوهی
سکونت های فرودست شهری چالشی جدید در برابر راهبرد توسعه مسکن در شهر مشهد
حسین کدخدا - زینب محمودی سنو
اهمیت وشناخت اختلالات یادگیری دردانش آموزان دبستانی
مژده دامچی
آثار صلح و سازش در جامعه
آرمین خزائی - آرمیتا خزائی - علیرضا باروج کیاکلایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0