0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه آگاهی واجی، سرعت پردازش و حافظهی فعال در دانش آموزان با و بدون مشکلات کندنویسی دوره ابتدایی
نویسندگان :
طاهره آقاپور جویباری
1
1- موسسه آموزش عالی فروردین
کلمات کلیدی :
اختلال یادگیری،آگاهی واجی،سرعت پردازش،حافظه فعال
چکیده :
این پژوهش با هدف مقایسه آگاهی واجی، سرعت پردازش و حافظهی فعال در دانش آموزان با و بدون مشکلات کندنویسی دوره ابتدایی انجام گردیده است. این پژوهش توصیفی از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از لحاظ روش جمع آوری دادهها از نوع یک پژوهش علی- مقایسه است. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دوره اول ابتدایی مدارس استان مازندران میباشند. نمونه گیری به صورت هدفمند بود. در این پژوهش 30 نفر از دانش آموزان کند نویس و 30 نفر از دانش آموزان بدون کند نویسی دختر و پسر که در سال تحصیلی 1400-1401 مشغول به تحصیل بودهاند به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدهاند. براي اندازه گیري متغیرها از آزمونهای آگاهی واجی سلیمانی- دستجردی (1381)، سرعت پردازش و حافظه فعال وکسلر (2003) استفاده شده است. براي آزمون فرضیات، از آماره t مستقل به منظور آزمون برابری واریانسها، و از تحلیل واریانس چند متغیره برای مقایسه میانگینهای مستقل توسط نرم افزار آماری SPSS مورد تحلیل استفاده شد. نتایج نشان میدهد نتایج نشان داد بین آگاهی واجی، سرعت پردازش و حافظهی فعال با کندنویسی دانش آموزان ابتدایی رابطه وجود دارد. یعنی بین آگاهی واجی، سرعت پردازش و حافظهی فعال در دانش آموزان عادی و دانش آموزان کند نویس تفاوت معنی داری وجود دارد و سرعت آگاهی واجی، سرعت پردازش و حافظهی فعال در دانش آموزان عادی بیشتر از دانش آموزان کند نویس میباشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه سرمایه فکری و کارآفرینی سازمانی مدیران با نقش میانجی جو سازمانی
حسین احمدی
گامهایی مؤثر برای استعدادیابی در مدارس
کوثر عسکری سیار - فاطمه رجبی ملکشاه - نازنین قلیپور قصاب
تاثیر پرخاشگری والدین بر افسردگی دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی شهرستان قائم شهر
مسعود اسلامی کلیجی - احسان عمویی - بهزاد خلیلی
رابطه بین آموزش فناوری نوین اطلاعات وسرمایه فکری با چابکی سازمانی اداره آموزش وپرورش ناحیه 2 ساری
اسحق علی خطابی - شقایق رضاپناه
مولفه های مدرسه شاد و سلامت روان در دوران پسا کرونا
وحید بنیسی
بررسی میزان تاثیر گذاری برنامه های مدارس در گرایش دانش آموزان به سمت فعالیت های زیست محیطی با محوریت مدارس آموزش وپرورش شهرستان جوین
عبدالله شمس آبادی - خدیجه انداده
نقش کاربرد ﻓﻨﺎﻭﺭﻱ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ در ﺻﻼﺣﻴﺖ ﻫﺎﻱ حرفه ای ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ
زهرا امامی - هما جمشیدی - زبیده جانبازی
بررسی تاثیر آموزش با استفاده از وب کوئست بر عملکرد درسی و نگرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اسلام شهر
هادی کازرونی شامیری
پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش از راه دور و جهانی شدن
زهرا قاسم زاده - سعید محسنی پور
رابطه انگیزش تحصیلی با اضطراب آزمون آنلاین دانش آموزان پایه ششم در زمان شیوع کرونا
محمد قدیری پایین لموکی - سید رضا جلالی کوهی خیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0