0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
A Critical Look at the Available Literature on the Best Time to Start a Foreign Language in Iranian Pupils
نویسندگان :
Rosa Familian
1
1- دانشگاه آزاد ساری (علوم و تحقیقات مازندران)
کلمات کلیدی :
critical period hypothesis،multiple critical period،motivation،foreign language learning
چکیده :
Abstract Scholars believe that many factors can affect foreign language learning, that among them age has been always regarded as a key factor. The starting age to learning a foreign language is a controversial topic about which different ideas have been proposed by various beneficiaries and scholars. Some scholars refer to the critical period hypothesis for L1 acquisition and believe that before puberty is the best time to start learning foreign language. From another point of view, scholars reject the appropriateness of this claim in second language learning regarding the evidence that adult learners, in some aspect of language, are said to acquire a foreign language more easily. These researchers claim that concepts such as multiple critical period and the presence of motivation based on which any person can start learning foreign language at any age can be good examples. In final section of this paper, comment from 25 participants were shown regarding the best time to start learning a foreign language. The findings of the current paper can have considerable notions for the field of ELT.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر بازی های آموزشی بر ارتقا مهارت های شناختی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه
فاطمه افضلی
بررسی و مقایسه الگوهای مدیریت دانش به منظور ارائه الگوی مطلوب
شیما نیک نژاد
تاثیر مدیریت دانش و خلاقیت در تدریس بر یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان خواف
مصیب زنگنه
تجربیات زیسته من در کارورزی 1
فاطمه رجبی ملکشاه
بررسی اهداف تربیتی در سیستم نظام آموزشی کشور
سیده زهرا شبیری - فروغ منعم همایی
مروری بر اثربخشی آموزش ضمن خدمت مجازی بر بهبود کارایی معلمان
سمیه چاله کائی
آموزش و یادگیری مبتنی بر وب
حمیدرضا محمدی - ملیحه بهزادکلایی - فاطمه زهرا تقی پور علی تپه
کیفیت بخشی به آموزش و یادگیری ریاضی
نادره حمیدی - مرضیه سادات حسن پور اطاقسرا - زهرا صالحی - سمانه شریعتی بین کلایی
کیفیت بخشی به تدریس شیمی دهم و یازدهم با تولید محتوای الکترونیکی
علیرضا ناصری مود
چگونه توانستم باعث پیشرفت در درس ریاضی دانش آموز دیرآموز پایه دوم دبستان بشوم؟
سمیه بیگدلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0