0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تجربیات زیسته من در کارورزی 1
نویسندگان :
فاطمه رجبی ملکشاه
1
1- دانشگاه فرهنگیان- دانشکده فاطمه قائمشهر
کلمات کلیدی :
کارورزی ۱،مشاهده تأملی،موقعیت آموزشی،روشهای تدریس،ارزشیابی سنتی
چکیده :
این مقاله به بررسی تجربیات حاصل از دوره کارورزی ۱ در یک مدرسه ابتدایی میپردازد. پژوهش حاضر در کلاس ۳۷ نفره پایه ششم الف در یک مدرسهی دخترانه صورت گرفت. هدف اصلی این پژوهش، مشاهده تأملی و تحلیل دقیق فضای فیزیکی مدرسه، ساختار سازمانی آن، روابط عاطفی میان اعضای مدرسه اعم از مدیر، معلم، دانشآموز و والدین، و همچنین بررسی دقیق موقعیت آموزشی مدرسه است. در این راستا، دانشجو معلم با حضور در کلاس درس، فرصت آشنایی با انواع روشهای تدریس و تأثیر آن بر انگیزه و یادگیری دانشآموزان را به دست میآورد. علاوه بر این، او با چالشهای واقعی موجود در محیط آموزشی روبرو شده و تجربیاتی را در مواجهه با این چالشها کسب میکند. این دوره فرصتی ارزشمند برای رشد حرفهای و شناخت بیشتر وظایف معلمی است. هم چنین در این پژوهش نشان میدهد که ارزشیابی سنتی و کمی باعث ایجاد اضطراب و استرس در دانشآموزان شده و پیشنهاد میکند که روشهای ارزشیابی کیفی و توصیفی میتواند به کاهش این اضطراب کمک کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی توسعه کدهای اخلاقی برای مدیریت شهری مبتنی بر توسعه پایدار با روش دلفی
داود کیاکجوری - جعفر کیالاشکی - محمدجواد تقی پوریان - مریم رحمتی
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر سازگاری دانشآموزان ابتدایی
نفیسه خورشیدی - فاطمه سورتیجی اوکرکایی - طیبه یزدانی
جیمز وب تلسکوپی عظیم به وسعت کیهان
الناز خلیلی - حنانه ناصری
تاثیر انگیزه های کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای (بررسی نقش آموزش کارآفرینی)
خدیجه ابراهیمی نیاک
مفهوم پردازی ارتباط موثر معلم و دانش آموزان ابتدایی و تاثیر آن بر ایجاد محیط موثر آموزشی
هاجر اسماعیلی - سمیه شفیعی - نرگس حقگو - فاطمه شریف زاده
بررسی تربیت بدنی در نظام آموزش و پرورش
سیده آزاده داورپناه - سیدمجید عارفی نژاد
نحوه ی مدیریت کلاس های چند پایه ی ابتدایی
عبدالله عزیزی
بررسی مفهوم محارم و اختصاصات آن در زندگی
مسعود قمری - معصومه جانجانی - لیلا قمری
بیانیه فلسفه تربیت شخصی ، چرا و چگونه ؟
محمدحسین صفایی - امیرحسین سلطانی فلاح
نقش سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری در پیش بینی اشتیاق شغلی معلمان مقطع ابتدائی
منصوره پورحسنی - زینب نصیرنیا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0