0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر روش تدریس اکتشافی برتفکر انتقادی و رضایت ازیادگیری دانش آموزان دخترپایه هشتم دوره اول متوسطه شهرستان قائم شهر
نویسندگان :
هدیه یزدانی تپه سری
1
سیده زهرا ساداتی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر
کلمات کلیدی :
روش تدریس اکتشافی،تفکرانتقادی،رضایت از یادگیری،دانش آموزان
چکیده :
امروزه فعالیت در مدرسه و گرفتن دانستنی ها، مهارت ها و نگرش بخش عظیمی از زندگی انسان شده است ودیگر نمی توان با طرز تلقی گذشته تدریس را به معنای انتقال معلومات از ذهن معلم به ذهن شاگرد دانست زیرا این امر باعث می شود که ذهن شاگرد انباشته ازمطالب شود که با نیاز و فکرشان متناسب نیست . بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر روش تدریس اکتشافی برتفکر انتقادی ورضایت ازیادگیری دانش آموزان انجام شد.برای روش پژوهش نیمه آزمایشی بهره گرفته شده است ، جامعة آماری کلیه دانش آموزان دخترپایه هشتم شهرستان قائم شهربه تعداد 3671 نفر را شامل 3043 مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش شامل 00 دانش - می شد که درسال تحصیلی 3041 آموزبه شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند.ودردوگروه آزمایش و کنترل)هرگروه 11 نفر( قرارگرفتند .ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه ی تفکر انتقادی گنجی و همکاران) 3131 ( وپرسشنامه رضایت ازیادگیری خویی و همکاران) 3130 ( بوده که روایی علمی پرسشنامه از روایی صوری استفاده شد، 4به دست آمد.جهت / 4 و رضایت از یادگیری 217 / همچنین ضرایب پایایی متغیر تفکرانتقادی 251 با استفاده از نرم F تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های تحلیل واریانس دو عاملی و آزمون استفاده شده است . یافته ها نشان داد بین میانگین نمره های دوگروه آزمایش وگواه در SPSS افزاز 11 4اختلاف معناداری وجود دارد و عملکرد گروه آزمایش ازعملکردگروه گواه / سطح معناداری 45 بهتربوده است واینکه روش تدریس اکتشافی برتفکرانتقادی ومولفه های آن)مهارت تفسیری، استنباطی، ارزشیابی، استدلال قیاسی و استدلال استقرایی( تاثیر داشته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی همسویی استراتژیک فناوری اطلاعات و استراتژی های کسب و کار سازمان
زهرا ستاری
تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با روش ویلیام رومی
سعید شعبانی آستانی - فاطمه زهرا ظاهری
نگاهی به رویکرد STEM و نگرش معلمان داخل و خارج از کشور بر آن
فرشته گلیان
چالشها و آسیبهای آموزش مجازی برای دانش آموزان دوره ابتدایی در نظام آموزش عمومی ایران
فرانک ملائی آستمال - مهدی محمودی
رابطه بین خلاقیت و کارآفرینی با رویکرد تولیدی در هنرستانهای فنی و حرفهای: مرور سیستماتیک
زینب امینی
ارائه راهکارهایی برای کاهش شکاف دیجیتالی و افزایش عدالت آموزشی در آموزش مجازی
سمیه توبراری - سپیده آقاجان پورپاشا
بررسی تاثیر سلامت روان بر عملکرد ورزشی ورزشکاران
مریم رستم پور - مهدیس دلفان آذری - فاطمه شجاع شفیعی - هدیه بهادری
نقش دانشگاه در آموزش خلاقیت و کارآفرینی دانشجویان
رقیه علیمردانی - محمد عباسی
نقش برنامه ریزی درسی مدرسه محور در کیفیت یادگیری
محمد لهراسبی - محمدرضا کرامتی
ارزیابی کیفیت آموزشی در آموزش عالی
بهمن خسروی پور - زهره جابری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0