0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی میزان شناخت کاربرد فناوری آموزشی توسط معلمان در فرآیند تدریس و یادگیری دانش آموزان
نویسندگان :
ملیحه گلرخ
1
1- پیام نور گرمسار
کلمات کلیدی :
فناوري آموزشي، يادگيري دانش آموزان، مقطع ابتدایی
چکیده :
پژوهش حاضر به بررسي ميزان شناخت معلمان از فناوري آموزشي و كاربست آن در فرايند يادگيري دانش آموزان پرداخته است. در اين تحقيق از دو روش تحقيق توصيفي (پيمايشي) به منظور سنجش ميزان شناخت و آگاهي معلمان از فناوري آموزشي و كاربست آن در فرايند ياددهي و يادگيري (با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته) و روش نيمه تجربي از نوع طرح دوگروهي با پيش آزمون و پس آزمون، به منظور كاربرد طرح آموزش ويژه استفاده شده است. آزمودني هاي طرح شامل معلمان و دانش آموزان پايه چهارم دوره ابتدايي بوده اند و نتايج تحليل داده ها حاكي از آن بود كه ميزان شناخت و استفاده معلمان از فناوري آموزشي در حد كم و متوسط بوده و بين شناخت و كاربست فناوري از سوي معلمان و هم چنين وجود مواد و وسايل آموزشي با استفاده از آنها از سوي معلمان رابطه معني داري وجود داشته است. همچنين به كارگيري مواد و رسانه هاي آموزشي، استفاده از طراحي منظم آموزشي و ارزشيابي صحيح و اصولي از سوي معلمان در فرايند تدريس، موجب افزايش يادگيري دانش آموزان مي شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر هوش فرهنگی و ابعاد آن بر گرایش کارآفرینی با نقش میانجی گری قصد کارآفرینانه در هنرجویان پایه دهم و یازدهم هنرستان های دخترانه دولتی کاردانش و فنی و حرفه ای شهرستان محمودآباد
سیده رقیه برجسته - مریم توکلی
راهبردهای نوین در تقویت انگیزه ی اولیا و دانش آموزان
امیرمحمد رضایی
بررسی مشکل هنرجویان رشته کامپیوتر در مبحث الگوریتم و برنامه نویسی در درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی
آرزو موسوی - معصومه همتی زاده - زینب داودی
برآورد تابع تقاضای آموزش عالی در ایران و پیش بینی آن تا سال 1404
لیلا جهاندار لاشکی - طاهره سلطانی
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در دوران پساکرونا
مهناز عباسیان قهنویه
بررسی رابطه سبک زندگی خانوادگی و قانون گرایی
مریم خاکپور - ناهید رضایی
آسیب شناسی روش تربیتی مسلّط بر کودکان و نوجوانان در مدرسه از منظر رمانتیسم اخلاقی (نگاهی به بخشهای نخست معلم نقاشی ما اثر سهراب سپهری)
سارا ذبیحی - سید طاهر قادری
شناسایی و اولویت بندی موانع بکارگیری یادگیری سیار در آموزش عالی
مجتبی رضایی راد - علی شیردل دارابی - محمد قدیری پائین لموکی - علی کرم دار اسرمی - سید رضا جلالی کوهی خیلی
کیفیت زندگی و میزان اضطراب دانشآموزان در دوران پاندمی کرونا
هاجر دانشور - مرضیه دانشور - معصومه موسی پور آهنگر - مهدی رمضان نژاد کفشگری
بررسی خودکفایی و خوداتکایی در مسائل مالی مدارس با بررسی موردی مدل هنرستانی مدلی برای عامل خودکفایی و استقلال مالی مدارس
جلیل سالک ذوقی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0