0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونگی اجرای طرح مهارت های زندگی(کرامت) در کلاس
نویسندگان :
جعفر اکبری لنگوری
1
شعبان عابدینی منصور
2
حبیب اله تقی پور طاهر
3
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش
3- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
طرح کرامت، کلاس، مهارت های زندگی
چکیده :
مدرسه علاوه بر کارکردهای رسمی آموزش خواندن و نوشتن باید در زمینه های آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان نیز ایفای نقش کند. تأکید بیش از حد بر اطلاعات و دانش نظری، دانش آموزان را از یادگیری مهارت های ضروری زندگی محروم می سازد. یکی از اهداف مهم مدارس آموزش اخلاق و مهارت های زندگی می باشد. لکن فعالیت های آموزشی مدارس به دلیل این که مهارت های مورد نیاز را در فرد تثبیت نمی کند و صرفاً جنبه ذهنی دارد سبب بی رغبتی دانش آموزان به فرایند تحصیل می باشد. اگر فعالیت های مکمل مانند طرح مهارت های زندگی(کرامت) با کمک محتوای آموزشی رسمی ارائه شده بتواند در فرد مهارت های لازم را به وجود آورد جاذبه های تحصیل را افزایش داده و توانایی های دانش آموزان در برخورد با مسائل روزمره زندگی را افزایش می دهد. در اين مقاله سعي شده است، تعریفی از مهارت های زندگی ارائه شده، اهداف ، ضرورت و اهمیت آموزش آن در کلاس گفته شود. روش تحقيق کتابخانه اي بوده ، آن چه از اين پژوهش بر مي آيد، حاکي از آن است که این آموزش ها به درستی نتوانسته است تا مهارت های زندگی را در دانش آموزان مدارس نهادینه سازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چالش های آموزش و بیماری همه گیر COVID‑19
حمیرا اکبرزاده - محمدطاها سعادتی راد
کودک وریاضی
سیده مهدیه وهابی - فاطمه یوسفی - خورشید گل محمدی - خدیجه موسوی
عوامل تأثیرگذار بر کیفیت دوره های آموزش ضمن خدمت در سازمان ها
مهین اسداله پور - بهمن خسروی پور
نقش فناوریهای نوین در ارتقاء مدیریت آموزشی و تسهیل فرآیندهای تدریس و یادگیری
مهین شمسی
بررسی مشکلات دیکته نویسی و ارایه راهکارهایی در جهت رفع و اصلاح آن ها
رقیه رزمی - مریم عباسی
تحلیل محتوای برنامه درسی فارسی سال پنجم وششم ابتدایی بر اساس شاخص مک لافلین
احسان عمویی اسرمی - خدیجه عباسی رستمکلاته - نسیم منصوری
رتبهبندی اثربخشی مشاوران نظام متوسطه در حل مشکلات تحصیلی، رفتاری، تربیتی و شغلی دانشآموزان قائم شهر با استفاده از معادلات ساختاری
سمانه افشار مقدم
ارتباط آموزش وپرورش با محیط زیست
سیده سمانه هاشمی منش
چگونه توانستم ضعف ریاضی دانش آموزان کلاس ششم را در رابطه با آموزش حل مسئله برطرف کنم و راه کارهای ترغیب دانش آموزان را در درس ریاضی بیابم؟
فاطمه کشوری محبوب
چگونگی بهبود در روند یادگیری تقریب و جمع و تفریق تقریبی
شقایق حیدری - رقیه رزمی - فهیمه علیپور - معصومه محمودی - مرضیه ثنایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0