0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
عوامل تأثیرگذار بر کیفیت دوره های آموزش ضمن خدمت در سازمان ها
نویسندگان :
مهین اسداله پور
1
بهمن خسروی پور
2
1- دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان
2- دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان
کلمات کلیدی :
توانمندسازی،آموزش،سرمایه انسانی،یادگیری
چکیده :
در عصر حاضر سرمایه انسانی، مهم ترین عامل توسعه سازمانی، و آموزش بهترین ابزار برای توسعه ی منابع انسانی به حساب می آید. توانمند سازی نیروی انسانی میتواند سازمان را در برابر تغییر شرایط آماده کند. یکی از موانع و محدودیت هاي توانمندسازي فقدان نظام هاي سازمانی مناسب از جمله برنامه ریزي، پاداش دهی، ترفیع، آموزش و ... است. از عوامل مهم تأثیرگذار بر کیفیت دوره های آموزش ضمن خدمت، برنامه ریزی آموزشی و اجرایی، نیازسنجی آموزشی، استفاده از روش هاي تدریس مناسب، استفاده از شیوه هاي مناسب طراحی، انتخاب فرآیند اساسی و اصولی در انتخاب و ارائه ي محتوا و... می باشد. شناسایی این عوامل و ارائه آموزش های ضمن خدمت در مورد هر کدام بنا به نیازهای آموزشی کارکنان موجب افزایش اثربخشی و بهبود حرکت سارمان خواهد شد. این مقاله مروری که به روش مطالعه کتابخانه ای و اینترنتی انجام شده سعی دارد عوامل تأثیرگذار بر کیفیت دوره های آموزش ضمن خدمت در سازمان ها را شناسایی و راهکارهای لازم را ارائه نماید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش اضطراب و هیجان در نحوه ی عملکرد دانش آموزان مقطع ابتدایی
فاطمه درزی خلردی - سیده مطهره مهدوی سلیمی - پژمان خاکپور
بررسی رابطه تاب آوری با اضطراب امتحان دانش آموزان
پروانه شهابی مقدم - ماریا یزدانی
بررسی اثربخشی کلاس معکوس بر یادگیری مفاهیم شیمی در دانش آموزان پایه دوازدهم تجربی
فاطمه قائمی امیری - زهرا قائمی امیری
نقش وابستگی به شبکه های اجتماعی در اشتیاق تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
مریم مهلی
مروری بر مطالعات مشاور مالی حرفه ای و خود کنترلی
اکرم تفتیان - یوسف موحدی فر
نقش معلمان درحفاظت از محیط زیست با تاکید بر آموزش در مدارس
سید هادی رضائی نیکو
مقایسه سازگاری اجتماعی، پرخاشگری و انزوا طلبی در اعتیاد به بازی های رایانه ای :مورد مطالعه: دانش آموزان(معتاد به بازی های رایانه ای وعادی)دوره ابتدایی ناحیه2 شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - سوده تقی زاده - فاطمه قربانی - مهدی دهقان
بررسی میزان آگاهی معلمان مقطع متوسطه از نظریه شناخت گرا و به کارگیری آن در فرآیند تدریس درس زبان خارجه ( مطالعه موردی: شهرستان های چابهار و دشتیاری)
رضامحمد بالال - تیمور خدیر
بررسی رابطه بین شادکامی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان متوسطه شهرستان آمل
فاطمه علیزاده - صدیقه علی زاده - حمیدرضا علی زاده
هویت مستقل دینی وملی نسل آینده چیستی و چگونگی
باقر تسلیمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0