0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رتبهبندی اثربخشی مشاوران نظام متوسطه در حل مشکلات تحصیلی، رفتاری، تربیتی و شغلی دانشآموزان قائم شهر با استفاده از معادلات ساختاری
نویسندگان :
سمانه افشار مقدم
1
1- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
اثربخشی مشاوران، مشکلات تحصیلی، مشکلات رفتاری، مشکلات تربیتی، مشکلات شغلی
چکیده :
هدف از انجام این پژوهشی رتبهبندی اثربخشی نظام متوسطه در حل مشکلات تحصیلی، رفتاری، تربیتی و شغلی دانشآموزان بوده است. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده و جامعه آماری آن تمامی دانشآموزان دبیرستان در شهر قائم شهر بوده است. تعداد اعضای جامعه ۳۷۰۰ نفر بوده است که با استفاده از فرمول کوکران ۳۸۵ نفر به عنوان نمونه بطور تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته برای اثربخشی مشاوران در حل مشکلات (تحصیلی، رفتاری، تربیتی و شغلی) دانشآموزان بوده است. که روایی و پایایی آن برابر 0.88 میباشد. همچنین داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از آزمونهای کلموگروف-اسمیرونف و آزمون رتبهبندی فریدمن مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد بیشترین میزان اثربخشی بر اساس آزمون رتبهبندی فریدمن به ترتیب مربوط به مشکلات تربیتی، رفتاری، شغلی و تحصیلی دانشآموزان می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش معلمان در تربیت اجتماعی دانش آموزان
احسان اردشیری لاجیمی - اسمعیل بگرای - فاطمه زهرا بگرای
نقش گروه های آموزشی در توانمند سازی حرفه ای معلمان
مریم حسین پور
بررسی رابطه بین خودپنداره و حل مسأله دانشآموزان دوره اول متوسطه اول شهر آمل
فاطمه مسلمی - مریم فضلی - سید اکبر احمدی - نقی صبوری
مدل کسب و کار، عامل حیاتی در موفقیت کسب و کار
حامد تاری
بررسی تاثیر سطح سواد والدین در وضعیت آموزشی و علمی دانش آموزان
نسا گلپایگانی
بررسی ارتباط رضایت شغلی و مهارت ارتباطی کارکنان اداره ورزش و جوانان استان مازندران
مهدی کاویانپور - فرشاد امامی
مقایسه میزان استرس دانشجویان با تجربه ابتلا به بیماری کرونا و غیر ابتلا به بیماری کرونا در دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
عظیم عظیمی
پیش بینی اعتیاد به اینترنت بر اساس تاب آوری ادراک شده و سبک زندگی دانش آموزان
مهدی عالیشاه - زهرا زمانی
بررسی تاثیر تغذیه زنگ تفریح بر پوسیدگی دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی
بتول فرضی مقدم - جعفر بطر بسطامی - مرضیه زرودی
راهبردی برای تدریس شیمی دبیرستان بصورت مفهومی و بنیادی
سید مهدی نیاکانی - حسین عباس تبار آهنگر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0