0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهبرد های نوین در تقویت انگیزه ی اولیا و دانش آموزان-1
نویسندگان :
لیلا بیژنی کشکک
1
سمیه مصطفوی
2
میترا یوسف رشیدی
3
صغری مختارنژاد
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
2- داانشگاه آزاد چالوس
3- داانشگاه آزاد چالوس
4- داانشگاه آزاد چالوس
کلمات کلیدی :
اولیا و دانش آموزان، راهبرد های نوین در تقویت انگیزه، مدیریت آموزشی ، پژوهش
چکیده :
مسئله اولیا و دانش آموزان موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با مسئله راهبرد های نوین در تقویت انگیزه و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در رشته مدیریت آموزشی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. آنچــه در رشــد آموزشــی حــرف اول را مــی زنــد، انگیــزه ی تحصــیلی دانــش آموزاســت کــه مــی بایســت توســط خــانواده و مدرســه تقویــت شــود چــرا کــه انگیــزه عامــل مهمــی در یــادگیری، کســب مهــارت و نهایتــا موفقیــت تحصــیلی دانــش آمــوزان است بـه همـین منظـور بـرای شـناخت راه هـای افـزایش ایـن مهـم بـه کتـاب هـا و سـایت هـای مختلـف مراجعـه نمـوده و در نهایــت بــه ایــن نتیجــه رســیدیم کــه بــا روش هــایی چــون مــرتبط کــردن تکــالیف درســی بــا علایــق دانــش آمــوزان و زنــدگی، استفاده کردن از روش هـای نـوین تـدریس، خلـق فرصـت هـایی بـرای رشـد و خـود مختـاری، ایجـاد فضـای یـادگیری مثبـت و حمایت عاطفی از دانـش آمـوزان مـی تـوان انگیـزه ی تحصـیلی دانـش آمـوزان را افـزایش داد بنـابراین از آنجـا کـه معلمـان بایستی از راهبردهـای انگیـزش بیرونـی و درونـی آگـاهی یافتـه و بـا ایجـاد تعـادل و تـوازن بـین ایـن دو نگـرش زمینـه ی بهبود کیفیت آموزشی را فراهم نماینـد، بـه منظـور آشـنایی همکـاران محتـرم بـا انـواع انگیـزش ابتـدا بـه تعریـف هـر یـک از آنها پرداخته و سپس توضیحات لازم در زمینه ی شیوه ی اجرایی طرح ها و راهکارها ارائه خواهد شد. در مقاله حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود. روش پژوهش به صورت کتابخانه ای و فیش برداری و استفاده از منابع نظری و تئوری درباره اولیا و دانش آموزان و راهبرد های نوین در تقویت انگیزه بوده است. جامعه آماری در رابطه با تحقیق و پژوهش از آنها عبارت بود از کلیه دبیران شهرستان که در رشته مدیریت آموزشی در حال تدریس و تحصیل می باشند و 142 نفر از این جامعه به شیوه نمونه گیری فرمول مورگان انتخاب شدند. داده ها پس از گرد آوری تنظیم و تجزیه و تحلیل داده ها از طریق روش کوواریانس صورت گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهد که فاکتور های مورد بحث ارتباط عمیق و غیر قابل اجتنابی با هم دارند و رابطه معنا داری بین داده های پژوهش وجود دارد. با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت نظرات پژوهشگران رشته مدیریت آموزشی پیرامون مقوله های ارائه شده در این رابطه کاملا صحیح و مبتنی بر واقعیت است. از این رو پیشنهاد می شود مباحث اولیا و دانش آموزان و راهبرد های نوین در تقویت انگیزه در آموزش و پرورش و تحصیلات تکمیلی مطرح گردد و نتایج تحقیقات به صورت پروپوزال های نظری ارائه گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی راهبردهای یادگیری، خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی براساس اهداف پیشرفت دانش آموزان
الیاس بامری - مهنوش عابدینی
اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در بهبود وضعیت فراخنای توجه و اضطراب دانش آموزان مبتلا به اضطراب فراگیر
نجمه صابری - زهرا صابری - لیلا صابری
فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکردهای نوین در آموزش و پرورش
بهناز علویان عمرانی - زهرا براری
چگونه توانستم مشکل عدم توجه و بازداری دانش آموزم امیر را بهبود ببخشم؟
سمیه محمدجان نیا چاری - شکوه قاسمی پوستکلایی
آموزش مهارتهای اجتماعی به دانشآموزان در مدرسه
کوثر رضایی
بررسي تاثير روش تدريس مبتني بر تفكر خلاق بر ميزان پيشرفت تحصيلي و انگيزه پيشرفت دانش آموزان ابتدايي در درس علوم شهرستان بابلسر
لیلا تیرپور مشهدسر
اقدام پژوهی گامی در نوآوری های آموزشی
محمود معصومی
بررسی تطبیقی بن مایه های مشترک عاشقانه در داستان «خسرو و شیرین» نظامی و «اصلی و کرم» آذربایجان
حسین قاسمی زاده
آسیب های ورزشی عوامل موثر بر اعتیاد (افراط ) در ورزش
فائزه شیرج کلاری - سهیلا نور تیلوری - معصومه پلنگیان - معصومه بزرگی
ترویج یادگیری مداوم برای ارتقاء آموزش و پژوهش در محیطهای دانشگاهی و مدارس
فاضله سیفی - رودابه حسن پور لیما
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0