0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثرگذاری میل کردن صبحانه بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
نویسندگان :
محمد قربان پور
1
علی ابراهیمیان
2
سعید مهدی پور
3
محمدباقر ابدی
4
1- دانشگاه فرهنگیان - پردیس دکتر شریعتی ساری
2- دانشگاه فرهنگیان - پردیس دکتر شریعتی ساری
3- دانشگاه فرهنگیان - پردیس دکتر شریعتی ساری
4- دانشگاه فرهنگیان - پردیس دکتر شریعتی ساری
کلمات کلیدی :
صبحانه، تغذیه، دانش آموز، پیشرفت تحصیلی
چکیده :
امروزه در کشور عزیزمان دانش آموزان بسیاری هستند که بدون میل کردن وعدۀ صبحانه راهی مدرسه می شوند، در حالی که صرف صبحانه یکی از عادت های غذایی مناسب برای تعادل تغذیه ای افراد بویژه کودکان می باشد. هدف این پژوهش بررسی آن است که آیا تناول صبحانه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می تواند تأثیرگذار باشد یا خیر؟ روش تحقیق این مقاله، توصیفی و تجزیه و تحلیل کتابخانه ای با مراجعه به دیدگاه ها و نظرات پژوهشگران مختلف از طریق مطالعۀ مقالات مختلف مرتبط با موضوع مورد نظر می باشد. پیش بینی می شد که پس از بررسی به این نتیجه دست یافت که بین پیشرفت تحصیلی و تناول صبحانه رابطه ای مستقیم وجود دارد؛ به گونه ای که میل کردن صبحانۀ مغذی سبب پیشرفت بیشتر می گردد. در نهایت نتیجه ای که از این پژوهش بدست آمد با فرضیه ای که از قبل بوجود آمده بود مطابقت می کرد. مطابق یافته های پژوهش صبحانه علاوه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، در افزایش میزان یادگیری و افزایش میزان رشد دانش آموزان نیز تأثیر بسزایی دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه بین خودکارآمدی با فرسودگی تحصیلی و سلامت روان دانش آموزان
فاطمه علی پور زاغمرزی
نقش بازی در رشد مهارت های اجتماعی کودکان پيش دبستانی
فریبا سروری - زهره دوانلو
بررسي صلاحيت هاي حرفه اي معلمان در آموزش موثر علوم تجربي و رياضي
فاطمه عبدالمحمدی - احسان غلامی - مهدی شریفیان
کاربرد ریاضیات در اقتصاد
علی سروی همپا
چالش های استفاده از فناوری متاورس در آموزش ابتدایی
طوبی رجب زاده
تأثیر کیفیت تدریس و محبوبیت مدرسان بر کیفیت اخلاقی دانشجویان در دوران اپیدمی کرونا (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد محمود آباد)
امید سعادتی - علیرضا بناگر
بررسی رابطه مولفه های وفاداری با استفاده از رویکرد مدیریت ارتباط بامشتریان الکترونیکی E-CRM در بین بیمه گذاران شهرستان ساری
امین خطابی هیکویی - علی رضا بزرگمهر - عزت الله احمدی شهمیرزادی - رضاعلی جعفری
واکاوی میزان انعکاس مولفه های نفی قومیت محوری در محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی
علی یعقوبی
چگونه توانستم علاقه به نظم پذیری را در دانش آموزان پایه ششم شهید اکبرپور ساری را نهادینه سازم .
سعید شعبانی آستانی - فاطمه زهرا ظاهری
نقاط ضعف ارزشیابی کیفی-توصیفی و آسیب های ناشی از نحوه اجرا
زهرا غفاری آبی سفلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0