0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نظریه های آموزش انفرادی و پیشرفت تحصیلی
نویسندگان :
علیرضا سلطانی نظیر
1
ناصر سام دلیری
2
کلثوم اصفهانی
3
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
2- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
3- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
کلمات کلیدی :
نظریه،آموزش انفرادی،تحصیل،دانش آموز
چکیده :
نگارندگان در این جستار سعی کردند با کنکاشی دقیق با روش تحلیلی -توصیفی به واکاوی نظریه های آموزش انفرادی و پیشرفت تحصیلی بپردازند و راهکارهایی برای به کارگیری آن ارائه دهند. در روش آموزش انفرادي درباره راهها مختلفي كه فرد مي تواند بر اساس توان و سرعت خود ياد بگيرد، بحث شده است. تحليل اين روش نشان مي دهد كه بعضي از رفتارها كه آموختن آنها دراختيار شاگردان باشد، بهتر، مستقل تر و موثرتر يادگرفته مي شود. آموزش انفرادي و مستقل، در سطوح مختلف نتايج متفاوتي داده است. نظام آموزشی هر کشور به عنوان یک نظام پویا و هدفمند، در تولید و رشد علمی نقش بسزا و سازندهای را ایفا میکند و در صدد افزایش تولید دانش میباشد. در عصر دانش و نوآوری که منبع اصلی رقابت اقتصاد جهانی است نظام آموزشی هر کشور در تلاش است تا دانش تولید شده را در جهت افزایش نوآوری بر عهده گیرید. از آنجا که دانشآموزان منبع اصلی تولید دانش هستند و اصلیترین داراییها به شمار میآیند، میبایست به شیوه مناسب بر دانش آنها مدیریت شود و تلاش کرد داراییهای نهفته در ذهن آنها کشف شود تا این گنج به داراییهای با ارزشی تبدیل گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
الگوریتم ترکیبی FCM-PSO برای قطعهبندی تصویر مغز
سمیرا سارانی
واکاوی روش تدریس معکوس بر یادگیری معنادار دانشآموزان در درس ریاضی؛ مطالعهای به روش فراترکیب
فاطمه فردوسی نیا
تحلیل کارآفرینی و راهکارهای نوآورانه در آموزش و پرورش
محمد اسماعیلی - میترا یوسفی
عوامل موثر بر مدیریت پیش کنشی در معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران
مهدی نادری - بهزاد باقریان - رضا آرامش - حسن جعفری
مقایسه آگاهی واجی، سرعت پردازش و حافظهی فعال در دانش آموزان با و بدون مشکلات کندنویسی دوره ابتدایی
طاهره آقاپور جویباری
بررسی و تقلیل معایب کلاس مجازی در درس علوم (مطالعه موردی: منطقه مرزن آباد)
فاطمه تیرگرفاخری - رقیه غرایاق زندی - محمدجواد سینکایی چتن
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم دوره ابتدایی براساس مؤلفه های اقتصادی
محمدمهدی نامی - ناصر کمالپور
رابطه بین هوش سازمانی و فرسودگی شغلی معلمان مدارس ابتدائی
سهلا ازوجی - سهیلا کیادلیری - سعید روحانی - عاطفه حاجی تبار
اثربخشی آموزش فرزند پروری ذهن آگاهانه بر اضطراب جدایی دانش آموزان
زهرا جعفری
بررسی نقش عوامل اثرگذار بر ارتقای توانمندی و توسعه حرفهای معلمان شهر اصفهان
مریم سپیانی - ناهید عقلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0