0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شناسایی راهبرد های مؤثر برای طراحی آموزشی نارسا خوانی در دانش آموزان ابتدائی
نویسندگان :
فاطمه جعفرخانی
1
امیرحسین بنازاده
2
مهیا عباس زاده روگوشوئی
3
1- دانشگاه علامه طباطبایی تهران
2- دانشگاه علامه طباطبایی تهران
3- دانشگاه علامه طباطبایی تهران
کلمات کلیدی :
طراحی آموزشی،راهبردهای یادگیری،نارسا خوانی،دانش آموزان ابتدایی
چکیده :
اختلال یادگیری از اختلال های دوران کودکیست که شایع ترین آن، نارساخوانی می باشد. در این زمینه محققان پژوهش های ارزشمندی انجام داده اند اما همچنان وضوح راهبردها می تواند به طراحی آموزشی بهتری منجر شود. هدف پژوهش حاضر، ارائه ی راهبردهای آموزشی برای طراحی آموزشی نارسا خوانی است. لذا شیوه ی پژوهش حاضر، توصیفی _ تحلیلی با استفاده از روش کتابخانه ای می باشد. در راستای هدف فوق ابتدا به مرور مقالات و اسناد علمی مرتبط در این حیطه پرداخته و برای تکمیل کار از نظر متخصصان در این زمینه بهره جسته ایم. در انتها جمع بندی راهبردها بصورت عملیاتی نشان داده شده است. نتیجه آن که طراحی آموزشی صحیح با استناد به راهبردهای موثر برای فرایند تدریس و یادگیری نه تنها می تواند نارساخوانی را بهبود بخشد بلکه می تواند موجب شکوفایی استعدادهای دیگر در آنان شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی روش های مدیریتی جذب مردم و جوانان به مسجد
ملیحه محمدنژاد نامانلو
شیوه نوین تدریس در مدارس(یادگیری معکوس)
فاطمه مرادتبار - فاطمه آزادیان - الهام عیسی جان زاده
نقش شادی و نشاط در مدارس و تاثیر آن بر سلامت روان دانش آموزان ابتدایی
لیدا شش پری - حسین مومنی مهموئی
الزامات مدیریت آموزشی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات
سحر کاوه - سارا قلی پور
تعامل صنعت با دانشگاه از طریق تغییر در سرفصل دروس رشته های فنی و مهندسی
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - محمود علی اصغرپور موزیرجی - علیرضا رحیمی
بررسی رابطه هوش هیجانی با فراشناخت معلمان تربت بدنی استان خوزستان
شهین باقری - رستم کریمی ورناصری
کاهش میزان ترک تحصیل دانش آموزان روستایی در زمان شیوع بیماری کرونا
مهناز خنیفر
بررسی میزان عزت نفس در مشارکت اجتماعی دانش آموزان متوسطه اول
لیلا تیرپور مشهدسر
بررسی عوامل موثر بر کیفیت تدریس در نظام آموزش عالی
لیلا اکبری - زینب دشتکی
کاربرد ریاضی دربهبود نظام پزشکی
سبا ثقفی - عاطفه صفائی - ساناز وازپور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0