0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تعامل صنعت با دانشگاه از طریق تغییر در سرفصل دروس رشته های فنی و مهندسی
نویسندگان :
سید رضا ابراهیم پور
1
فرسا اصغرپور علمداری
2
محمود علی اصغرپور موزیرجی
3
علیرضا رحیمی
4
1- آموزش و پرورش بابل
2- اداره آموزش و پرورش بابل
3- آموزش و پرورش بابل
4- اداره آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
ارتباط دانشگاه و صنعت ، توسعه یافتگی ، تغییر سرفصل دروس
چکیده :
میزان ارتباط دانشگاه و صنعت در هر كشور از شاخصهای تعیینكننده توسعه یافتگی آن كشور به شمار میآید. در كشور ما ارتباط دانشگاه و صنعت به طور ریشهای شكل نگرفته و عمدتا مبتنی بر فعالیتهای آموزشی ناکارآمد و ضعیف بوده است یکی از مشکلات اساسی که تعامل دانشگاه با صنعت را به چالش کشانده است ارائه دروس غیر ضروری و کارشناسی نشده به دانشجو می باشد. این مقاله به ارائه راهکارهای لازم جهت تعامل دانشگاه با صنعت از طریق تغییر در سرفصل دروس رشته های مهندسی از جمله رشته متالورژی به عنوان رشته پایه و مادر می پردازد، در این پژوهش از ابزار جمعآوری دادهها و فرمهای پرسشنامه به 100 نفر از دانشجویان استفاده شده است و نتایج این پژوهش نشان می دهد که از طریق تغییر در سرفصل دروس ارائه شده در دانشگاه از جمله افزایش دروس عملی میتوان به تعامل بین دانشگاه و صنعت در آینده امیدوار بود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بازاریابی رابطه مند با رضایت مندی و وفاداری مشتریان شرکت های بیمه شهرستان ساری
علیرضا برزگمهر - امین خطابی - علی اکبر ملا حسنی - عزت الله احمدی شهمیرزادی
بررسی رابطه بین شادکامی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان متوسطه شهرستان آمل
فاطمه علیزاده - صدیقه علی زاده - حمیدرضا علی زاده
تاثیرسنجی مصرف آب و مایعات در عملکرد ورزشی ورزشکاران
ماتینا باعث - محمد باعث
رابطه آموزش و پژوهش با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه کرمانشاه
محمد نوری
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های خود محوری بر شادکامی و احساس تعلق تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر اهواز
فاطمه ناصری - مهدی محمودی
تدریس داستانی ، دالانی برای خلاقیت
عاطفه مجدی کفشگری - عارف بابایی - زهرا رمضان پور کل کناری
بررسی رابطه شایستگی های مدیران با نشاط آفرینی سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان رشتخوار
محمود لطفی - حسین مومنی مهموئی
از حفظ کردن به تفکر: تحولی در روشهای ارزشیابی دانشآموزان
علیرضا سلطانی نظیر - رباب توپا اسفندیاری - شیما سامانی
راه کارهای افزایش میزان علاقه دانش آموزان به مطالعه و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی
زهره عبدالحسینی - مهسا ممشلی - کبری ممشلی
آموزش عملی: نقش رویکردهای پروژه محور در پرورش خلاقیت در کلاس های ابتدایی
ملیکا شهریاری - لیلا قلیان - آیناز یاری - زهرا ابراهیم زاده - فاطمه جلیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0