0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
الزامات مدیریت آموزشی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات
نویسندگان :
سحر کاوه
1
سارا قلی پور
2
1- آموزش و پرورش ناحیه دو ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
الزامات،فناوری اطلاعات و ارتباطات،مدیریت آموزشی
چکیده :
هدف: این مطالعه با هدف الزامات مدیریت آموزشی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام پذیرفت. روش-ها: در این مطالعه مروری سیستماتیک، کلیه مقالات کتابخانه ای و پژوهشی از سال 2020 الی 2024 (1399 الی 1403 شمسی) که در ایران انجام و در پایگاه های اطلاعاتی بین المل ISC, Scopus, bookyards, ISI, Since Direct, و پایگاه های اطلاعاتی ملی ازجمله گوگل اسکولار، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، مرکز کاکرین ایران، سیویلیکا، بانک اطلاعات نشریات کشور مگیران، ایرانداک و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) وجود دارد، مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: در فرایند انتخاب مقالات، 45 مقاله به عنوان جامعه آماری انجام شده در مجلات معتبر به دست آمد که درنهایت 15 مقاله به عنوان نمونه آماری وارد مطالعه شد. نتایج: نتایج نشان داد در نظام آموزشی، ادغام رویکردهای نوآورانه در مدیریت سازمانهای آموزشی، نقشی حیاتی در بهبود کیفیت آموزش ایفا میکند. تحولات اخیر در برنامهریزی آموزشی، مدیران را به چالش کشیده است تا با بازنگری در استراتژیهای خود، به نیازهای جدید و انتظارات متغیر از مدیران مدرسه پاسخ دهند. همچنین پژوهشها حاکی از آن است که فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) میتواند به عنوان ابزاری قدرتمند در این روند عمل کند و به بهبود عملکرد مدیران آموزشی کمک شایانی نماید. این امر، فرصتی برای مدیران فراهم میآورد تا با بهرهگیری از فناوریهای نوین، رهبری موثرتری در مدارس داشته باشند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
روانشناسی پیاژه و ارتباط آن با آموزش و پرورش
مریم شورج سمائی - سمیه حسن نژاد خسرو آبادی
تحلیل محتوا کتاب علوم ششم ابتدایی بر اساس اهداف دروس
علیرضا سلطانی نظیر - مهدی رودی
ارزیابی اثرات توسعه گردشگری بر اشتغال زایی در شهرستان محمودآباد
مهدی قربانی - محمد حسن زال
اثر بخشی درمان شناختی رفتاری بر کاهش علائم اختلال نافرمانی مقابله ای
نساء گلپایگانی
الگوهای تربیتی خانواده؛ ضرورتی در عملکرد آموزشی دانش آموزان
مهدی کهن سال کل کناری - محرم برزگر ولیک چالی - رقیه ذبیحی - مریم گلبراری
ارزیابی کیفیت فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای استان مازندران
فهیمه رضایی
ویژگی ها و عوامل تأثیرگذار بر فرآیند تدریس-یادگیری در آموزش عالی کشاورزی
بهمن خسروی پور - غلامعباس ملاشاهی - سهیلا براتی
چگونه توانستیم فرهنگ پژوهش را در تعدادی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا(س) تقویت نموده و آنان را به انجام فعالیت های پژوهشی ترغیب نماییم؟
نرگس نیکوپور - سوری احمدی خطیر
بررسی سیمای حضرت آدم (ع) از دیدگاه مولانا در مثنوی معنوی
فاطمه بهار
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های خود محوری بر شادکامی و احساس تعلق تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر اهواز
فاطمه ناصری - مهدی محمودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0