0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بررسی رابطه ساده وچندگانه ارتباط والدین با مدرسه با ناهنجاری های رفتاری تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستان های شهر گرگان
نویسندگان :
ابوالفضل بخشی پور
1
سعید زرگران
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد
2- دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد
کلمات کلیدی :
ارتباط،ناهنجاری های رفتاری،ناهنجاریهای تحصیلی
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی رابطه ساده و چندگانه ارتباط والدین با مدرسه با ناهنجاری های رفتاری تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستان های شهر گرگان در سال تحصیلی 2931-2932 انجام گردید. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی همبستگی می باشد. جامعهی آماری این پژوهش شامل کل دانشآموزان پسر دبیرستان های شهر گرگان در سال تحصیلی 2931-2932 میباشد که تعداد 943 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای به عنوان نمونهی تحقیق از این جامعه انتخاب شدند. نمونه های انتخاب شده با استفاده از پرسشنامه همکاری و ارتباط والدین با مدرسه و پرسشنامه ناهنجاری های رفتاری تحصیلی مورد سنجش قرار گرفتند. نتایج حاصل از تجزیه تحلیل داده ها نشان داد که تعداد تماس های والدین با مدرسه با میزان ناهنجاری های رفتاری تحصیلی دانش آموزان رابطه دارد. مشارکت والدین در امور مدرسه با میزان ناهنجاری های رفتاری تحصیلی دانش آموزان رابطه ندارد. قوانین خانواده در خصوص امورات مدرسه ی دانش آموز با میزان ناهنجاری های رفتاری تحصیلی دانش آموزان رابطه دارد. ارتباط داوطلبانه والدین با مدرسه با میزان ناهنجاری های رفتاری تحصیلی دانش آموزان رابطه دارد. ارتباط والدین با مدرسه با میزان سرزنش معلم از دانش آموزان رابطه ندارد. مولفه های همکاری والدین دانش آموز با میزان ناهنجاری های رفتاری تحصیلی دانش آموزان رابطه دارد. همچنین نتایج نشان دادند که متغیر تعداد تماس های والدین با مدرسه می تواند روی هم رفته تقریباً 2.4 % از واریانس ناهنجاری های رفتاری تحصیلی دانش آموزان را تبیین نمایند. متغیر قوانین خانواده می تواند روی هم رفته تقریباً 6.7 % از واریانس ناهنجاری های رفتاری تحصیلی را تبیین نماید. متغیر ارتباط داوطلبانه، می تواند روی هم رفته تقریباً 2.1 % از واریانس ناهنجاری های رفتاری تحصیلی را تبیین نماید. مولفه های همکاری والدین، روی هم رفته تقریباً 6.7 % از واریانس ناهنجاری های رفتاری تحصیلی را می توانند تبیین نمایند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی توانایی طرح مسأله دانشجویان رشته ریاضی در یک موقعیت ساختار یافته
مهدیه اجدادی - ابراهیم ریحانی
تاثیر فعالیت آزمایشگاهی در فرآیند یادگیری دانش آموزان
سیده مائده زمانی - مریم قادری - نادره حمیدی
شناسایی جایگاه مولفه های آموزش و پرورش جامع تمام ساحتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران
پری عزیزی - فوزیه فتحعلی پور - مریم خانی
نقش ارتباط مدیران در شکل گیری شخصیت و خودشکوفایی هیجانی کودکان و نوجوانان
شهربانو یوسفی - فیروزه دوست بین - احمد رنجبر - فاطمه طلعتی
تاثیر آموزش کارآفرینی (مطالعه روی دانش آموزان دوره متوسطه)
فهیمه رضائی
بررسی رابطه بین پذیرش و ذهن آگاهی با امید به زندگی در خانواده های دارای فرزند اوتیسم شهرستان ساری
عماد روشن قیاس - نجیمه سعدالهی اسرمی
بررسی اصول و شیوه های جهاد تبیین، از منظر قرآن و نهج البلاغه
فاطمه رهبر
بررسی اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد بر اختلال املایی دانش آموزان پایه دوم
رقیه بهبودی - مهدی صفائی - رسول رستمی
چگونه توانستیم که سطح نمرات امتحان نهایی فیزیک دانش آموزان خودرا بالاتر ببریم
شهناز شفیع - عاطفه عارفی
رابطه شایستگی حرفهای و درگیری شغلی در معلمان مقطع ابتدایی
مریم عقیلی - فاطمه صادقی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0