0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش آموزش هدفمند درس شیمی بر موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری
نویسندگان :
علیرضا ناصری مود
1
زهرا مودی
2
1- اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان
2- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
سوال کنکور، سازمان سنجش، آموزش هدف دار
چکیده :
در کنکور سراسری بعضی از مباحث مهم هر درس بیشتر مورد توجه طراحان محترم قرار می گیرد و به نوعی هر ساله تأکید بیشتری برای طراحی تست از آن مباحث می دهند. جدا از رئوس مطالب و سرفصلهایی که با توجه به کلیدی بودنشان بعنوان سؤالات هدف انتخاب شده اند اما قرار گرفتن سؤالات هر مبحث در شماره های خاص و ویژه، آن چیزیست که مورد توجه نگارنده این مقاله قرار گرفته است. با توجه به اینکه کتاب شیمی سال دوم، سال سوم و پیش دانشگاهی منابع طرح سؤال برای درس شیمی می باشد، در این مقاله برای هر کتاب سه مبحث مورد استناد قرار گرفته است. با اجرای نظام جدید آموزشی در سالهای آینده با استفاده از تحلیل سؤالات سرفصلهای مشترک کتابهای نظام جدید با کتابهای نظام قدیم، می توان با آموزشی هدف دار دانش آموزان را از قبل آماده مواجهه با سؤالات مهم و پرتکرار در کنکورهای سراسری نمود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی مزایا و معایب آموزش مجازی در شبکه آموزش دانش آموزان (شاد)
محسن باقرزاده - کلثوم جعفری - خدیجه خیردوست
بررسی چگونگی تاثیر اضطراب برفرایند تحصیلی دانش آموزان
لیلا بانی - آرزو شکوری
تأثیر فناوری های اطلاعات بر آموزش و پرورش
زینب رضانیا - بهرام فلاح
چگونه با روش تشویق ومحبت، اعتماد به نفس وتوانایی دانش آموز کلاس ششم ابتدایی را درانجام کارهای روزانهی کلاسی تقویت نمودم؟
مرضیه فتحعلی نژاد فانی
تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه اول مقطع ابتدایی بر اساس میزان توجه به ابعاد هویتی
عارف علیزاده - علیرضا ذبیحی کلکناری
بررسی عوامل موثر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در برنامه ی درسی پنهان در بین معلمان خانم ابتدایی شهرستان چالوس به کمک روش آنتروپی شانون
عالیه پیرخندان گل سفید - منا سام دلیری
نقش والدین در مدیریت حضور دانش آموزان در فضای مجازی و جلوگیری از آسیب های آن
حسین شریف نیا - محمدرضا کاویانی - مهدی اسکوییان
بررسی ارزشیابی سالانه بر مدیریت دانش آموزگاران مدارس دخترانه مقطع ابتدایی
سمیه سلیمانی فر
تحلیل محتوای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی بر اساس هوش های چندگانه ی گاردنر
مصطفی صفری - سید یوسف ساداتی
چگونه توانستم با استفاده از روش های نوین و خلاقانه، عملکرد دانش آموزانم را در یادگیری درس کار و فناوری ارتقاء دهم؟
فاطمه میهن دوست
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0