0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر فناوری اطلاعات بر رشد حرفه ای معلمان
نویسندگان :
مرضیه اورنگی
1
1- فرهنگیان
کلمات کلیدی :
فناوری اطلاعات،آموزش،رشد حرفه ای،معلمان
چکیده :
قرن بیستم نظام آموزشی تازه اي را پی ریزي کرده است که معلم شالوده ي آن محسوب می شود و اگر این شالوده محکم و استوار و قابل اعتماد نباشد هر بنایی روي آن گذاشته شود محکوم به فروریزي و از هم پاشیدگی است، زیرا معلمان افرادي هستند که محیط خانواده را به محیط بزرگ جهان خارج وصل می کنند. در حقیقت کیفیت نظام آموزشی در نهایت به کیفیت معلمان آن جامعه وابسته است. به همین جهت است که معلم نقش کلیدي و محکمی در انتقال دانش به یادگیرندگان ایفا می کند و براي ایفاي این نقش در درجه اول، خود باید به سالح فنون و مهارت معلمی، که همانا کسب دانش و فن آوري هاي جدید می باشد، مجهز باشد. مقاله حاضر به روش کتابخانه اي و با استفاده از آرا و نظریات دانشمندان در این زمینه انجام شده است. در این مقاله سعی شده است به نقش فناوري در انگیزه و یادگیري دانش آموزان و به طور کلی به نقش فناوري اطالعات و ارتباطات در آموزش پرداخته شود. در نهایت نشان می دهد با استفاده مطلوب و مؤثر فناوري که در این مقاله به آن اشاره میشود، میتوان بر رشد حرفه اي معلمان افزود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مشکلات دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در حل مسائل جملات کسرهای ریاضی در دبستان شهید مباشری
محسن باقرزاده
نقش مدیریت دانش و خلاقیت در تدریس بر یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی
مصیب زنگنه
نقش کلاس های آموزش الکترونیکی برشیوه تدریس معلمان
محمدمهدی ادبی - سیدمحمدحسین موسوی نژاد - سیدنظام حسینی مرزناکی
نفوذ رسانههای اجتماعی در فرآیند یادگیری
بهناز شیخ عباسی فیروزکلا
برآورد تابع تقاضای آموزش عالی در ایران و پیش بینی آن تا سال 1404
لیلا جهاندار لاشکی - طاهره سلطانی
نوع شناسی و ارزیابی شاخص ناتوانی عملکردی کمربند شانه ای در دو و میدانی کاران پرتابی زن و مرد
حمیدرضا قزلسفلو - محمد ممشلی - محبوبه میرزایی عمرانی
چگونه توانستم از طریق دوره های مشاوره، مشکلات انضباطیِ ناشی از آموزش مجازی را در دانش-آموزان پایه یازدهم، کاهش دهم؟
زهرا قاسم زاده - ماندانا نادری - فرشته آقاجانی - فاطمه محمدجان نتاج
مزایا و معایب آموزش مجازی در مدارس
سیده بتول حسینی - مریم دیوسالار
تأثیر آموزش قرآن به روش چندرسانه ای در مقایسه با روش سنتی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان ابتدایی
منوره السادات جعفری - عیسی ملاشاهی زارع - باقر حسینی
تحلیل مدل رگرسیونی سبک تصمیم گیری و کار آفرینی سازمانی در ادارات آموزش و پرورش شهر کرج
جواد صفری - مهناز اصحابی - حوا قیصرنیا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0